مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: شب قدر شب تعیین سرنوشت انسان است وهمه مومنان باید ازاین شب های باعظمت نهایت بهره را ببرند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در جمع کارکنان سازمان و به مناسبت لیالی قدر گفت: شب هاي قدر، شب هاي راز و نياز وخلوت با معبود،شب زنده داري و شکرگزاري از خداوند بوده و دادن صدقه، خواندن نماز استغفار، کمک به فقرا، خواندن قرآن، شب زنده داري از بهترين اعمال شبهاي قدر است.

وی اضافه کرد: شب قدر شب تعيين سرنوشت انسان است و همه مومنان بايد از اين شب هاي با عظمت نهايت بهره را ببرند.

خداوند درقرآن درباب ارزش اين شب مي فرمايد: شب قدر ازهزار ماه بهتر است چرا که قرآن درشب قدر نازل شده و همه بايد تلاش کنند از اين شب ها به بهترين نحو ممکن بهره برند. مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهادکشاورزی استان گفت: بی تردیددرهای توبه خداوند همیشه باز اما در برخی ازایام و ماه های سال به دلیل تقدس وارزش معنوی که دارند توبه انسان دارای اثرگذاری بیشتری است. رحمت خداوند وسیع وگسترده است و آدمی ازدرک این رحمت به معنای واقعی کلمه عاجز است بنابر این شاید بنده ای که شناخت خوبی ازرحمت و بخشش خدا ندارد در این شبها به خود آید واز راه اشتباهی که سال های سال می رفته دست بردارد، لذا این امرنیز ارزشمند و انسان را به وادی درست هدایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی اضافه کرد: شبهای قدر قلب رمضان است زیرا فرصتی برای خودشناسی، راز و نیاز و دعا و نیایش با معبود یکتاست و فرصتی است برای رهایی از زنگارها و کینه هایی که بر دل آدمی سنگینی می کند. از محضر امام صادق (ع) سوال شد که شب قدر کدام یک از شبها است و ایشان در جواب فرمود: شب قدر را در میان شب 21 و 23 جست وجو کن، ابو بصیر در محضر امام صادق (ع) به امام عرض کرد فدایت شوم آن شبی که امید رحمت و مغفرت و زیادی حسنات وجود دارد کدام شب است، فرمود: شب قدر، شب 21 یا 23 است. از امام صادق نقل شده که ایشان فرموده اند: مخفی بودن درمیان شب‌های ماه مبارک رمضان، برای این است که مردم به همه این شب‌ها اهمیت دهند، همانگونه که خداوند رضای خود را در میان انواع طاعات پنهان کرده،تا مردم به همه طاعات روی آورند، غضبش رادر میان معاصی پنهان کرده، تا از همه بپرهیزند، دوستانش رادر میان مردم مخفی کرده، تا همه را احترام کنند،اجابت را در میان دعاها پنهان کرده، تا به همه دعاها روی آورند اسم اعظم را در میان اسمائش مخفی ساخته، تا همه را بزرگ دارند ووقت مرگ را مخفی ساخته، تا در همه حال آماده باشند و این، فلسفه مناسبی به نظر می‌رسد/س

 

برچسب ها: لیالی قدر ، ترک ، گناه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.