حسين ميرمحمدصادقي با سابقه اجرايي سخنگوي قوه قضاييه، رياست دانشکده علوم قضايي و تدريس در مقاطع مختلف حقوقي اکنون به عنوان يکي از گزينه‌هي احتمالي وزارت دادگستري دولت يازدهم محسوب مي‌شود.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،‌ میرحسین میر محمد صادقی در سال ۱۳۳۵ در یکی از محله‌های خیابان نظام آباد تهران متولد شد. دوران دبیرستان را در دبیرستان علوی تهران سپری کرد.
 وی در خردادماه ۱۳۵۴ موفق به اخذ دیپلم ریاضی گشت و پس از شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌ها و قبولی در چند رشته، تحصیل در دانشکده حقوق دانشگاه ملی ایران (شهید بهشتی فعلی) را انتخاب کرد. در خردادماه ۱۳۵۷ با احراز رتبة اول از دانشکده حقوق فارغ‌التحصیل شد، پس از آن با شرکت در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد حقوق در دانشگاه‌های تهران و ملی (شهید بهشتی فعلی) و نیز آزمون اعزام دانشجو به خارج در هر سه آزمون پذیرفته شد.

 وي برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد عازم دانشگاه لندن شد. که پس از قریب ده سال اقامت در انگلستان موفق به اخذ گواهی نامة عالی در حقوق تطبیقی و اسلامی (دانشگاه لندن( ، کارشناسی ارشد حقوق (دانشگاه لندن( ، معادل دکتری در حقوق جزا (دانشگاه لندن( و دکتری در حقوق قراردادها (دانشگاه لیورپول( شد.

در دوران اقامت در انگلستان مدتی با بخش حقوق و مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن همکاری داشته و به مدت پنج سال در فاصلة سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ به عنوان سرپرست دفتر خدمات حقوقی بین المللی جمهوری اسلامی ایران در لندن فعالیت می‌کرد و اکنون نیز عضو رسمی هیأت علمی آن دانشکده در گروه جزا و جرم شناسی  در حال حاضر با رتبة استادی است. در اسفندماه ۱۳۷۳ از سوی ریاست قوة قضائیه وقت به عنوان رئیس دانشکدة علوم قضایی و خدمات اداری منصوب و مشغول به کار گشت.

در طی دوران تدریس، علاوه بر دانشگاه شهید بهشتی در دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، امام صادق (ع)، شیراز، مفید قم و دانشکدة علوم قضایی تهران به تدریس دروس مختلف حقوق جزا و متون حقوقی در دورة کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری و در مراکزی مانند مرکز آموزش اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به تدریس اصول حقوقی قراردادها برای مدیران دولتی و خصوصی پرداخته، به علاوه در همایش‌ها و سمینارهای مختلف داخلی و بین‌المللی مقالات گوناگونی را ارائه نموده‌ که در مجموعة مقالات آن همایش‌ها به چاپ رسیده‌است.

وي حدود دو سال نيز سمت معاونت آموزش و تحقيقات و سخنگوی قوة قضائيه را بر عهده داشته، که طی اين مدت تلاش کرد تا امور آموزشی و تحقيقاتی قوة قضائيه سامان بيشتری يابد و وجهة دشتگاه قضايي نزد افکار عمومی به حدی که لازمة چنين دستگاه مهمی است، نزديک شود.
 
گفتني است در سايت‌ها و خبرگزاري‌هاي معتبر از میرمحمدصادقی به عنوان گزينه احتمالي وزارت دادگستری كابينه يازدهم ياد مي‌شود، خبري كه هنوز از هيچ يك از منابع رسمي تأييد نشده است.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار