سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کرد شمار تلفات و مجروحان خشونت ها در افغانستان در نيمه نخست امسال 23 درصد افزايش داشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان ، سازمان ملل متحد در گزارشي شمار تلفات غيرنظاميان را يک هزار و 319 نفر و شمار مجروحان را دو هزار و 522 نفر تا پايان ژوئن اعلام کرد.
در اين گزارش آمده است بمب هاي جاده اي همچنان بزرگترين عامل قتل مردان ، زنان و کودکان افغان به شمار مي رود اما افزايش درگيريها بين نيروهاي افغان و عوامل ضد دولتي دومين عامل تلفات غيرنظاميان در افغانستان بوده است.
شورشيان حملات خود را از زماني که نيروهاي امنيتي افغان مسئوليت کنترل امنيت اين کشور را ماه گذشته از نيروهاي ائتلافي در دست گرفتند، افزايش داده اند.
قرار است نيروهاي خارجي در افغانستان تا پايان سال آينده به ماموريت رزمي خود در افغانستان پايان بخشند.
در گزارش سازمان ملل متحد آمده است درگيريها بين شبه نظاميان مسلح  نيروهاي امنيتي اکنون به تهديد فزاينده و جدي تري براي غيرنظاميان افغان تبديل شده است.
در اين گزارش 74 درصد تلفات غيرنظاميان به حملات شبه نظاميان مسلح، نه درصد به نيروهاي هوادار دولت و 12 درصد به درگيري نيروهاي هوادار دولت با نيروهاي ضد دولتي نسبت داده شده است.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار