معاون اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان کرمان گفت: آمار بالای زندانیان استان کرمان ضرورت توجه بیشتر بر زندانیان و خانواده‌های آنها را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، کرامت عبدلی صبح امروز در جلسه‌ای با موضوع پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی‌ بر لزوم همکاری ادارات برای پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و اظهار داشت: آمار زندانیان استان کرمان بسیار بالاست و این امر ضرورت توجه بیشتر بر زندانیان و خانواده‌های آنها را نشان می‌دهد.

وی از فعالیت‌های اداره کل زندان‌ها در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم یاد کرد و بیان داشت‌: روان درمانی‌، متادون درمانی و تهیه و پخش فیلم‌ها و انیمیشن‌های پیشگیرانه از جمله این این فعالیت‌ها است.

عبدلی خواستار برگزاری جلسات و همکای بیشتر در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم با اداره فرهنگی و مشارکت‌های مردمی معاونت اجتماعی دادگستری شد و عنوان کرد: امیدواریم در سایه جلسات و هم اندیشی‌های دو جانبه برنامه‌های آتی از تاثیر‌گذاری بیشتری برخوردار باشد.

مدیر همکاری‌های فرهنگی و مشارکت‌های مردمی معاونت اجتماعی دادگستری استان کرمان در این جلسه گفت: نهادها و ادارات در راستای تحقق اصل 156 قانون اساسی جمهوری اسلامی و ارتقای سلامت اجتماعی باید برنامه‌ریزی و تعامل داشته باشند.

اکبر یزدی‌زاده‌ افزود‌: زمینه‌های مشترک همکاری و ظرفیت‌های موجود طرفین باید مورد بررسی قرار گرفته و برای ارتقای سلامت اجتماعی برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های ادارات و نهادها برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان با اقدامات مناسب بهره گرفت و در برنامه‌ریزی‌‌، افزایش آگاهی‌های عمومی را مد‌نظر قرار داد.

یزدی‌زاده بر لزوم استفاده از مبلغان دینی در زندان‌ها ‌اشاره کرد و بیان داشت: این مبلغان می‌توانند اشاعه دهنده پیام‌های پیشگیرانه و تحقق بخش رسالت پیشگیری از وقوع جرم باشند.
برچسب ها: کرمان ، زندانیان ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.