مازندران /

رشد 23 درصدی تولید گوشت مرغ آماده طبخ در مازندران

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی مازندران از رشد 23 درصدی جوجه‌ریزی واحدهای پرورش مرغ گوشتی در چهار ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

نگهدار در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت : در چهار ماهه نخست پارسال با 32 میلیون و 990 هزار و 635 قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان ، 61 هزار و 87 تن گوشت سفید مرغ آماده طبخ تولید شد.

وی افزود: این در حالی است که طی چهار ماهه اول امسال با بیش از 40 میلیون و 713 هزار قطعه جوجه‌ریزی در این واحدها در سطح استان، 75 هزار و 374 تن گوشت مرغ آماده طبخ تولید شد که نشانگر رشد و افزایش 23 درصدی است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی مازندران تصریح کرد: پارسال با وجود افزایش تحریم‌ها و در نهایت روند صعودی قیمت نهاده‌های مورد نیاز، با تبدیل این مشکل به فرصت و حمایت از تولیدکنندگان صنعت دام و طیور در سطح استان شاهد ثبات قیمتی تولیدات در بازار بودیم به طوری که با بررسی‌های انجام شده هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده از عرضه و تقاضای گوشت مرغ رضایت کامل داشته است.

نگهدار گفت: در حال حاضر نیز بهره‌برداران بخش مربوطه نیز با دستیابی به سود معقول به دنبال توسعه کمی و کیفی واحدهای تولیدی بوده و در ماه‌های اخیر هم شاهد افزایش جوجه‌ریزی واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان در مقایسه با سال قبل بودیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از گوشت مرغ تولیدی استان معادل 64 درصد مازاد بر نیاز استان بوده که به استان‌های مجاور به خصوص استان تهران صادر می‌شود، افزود: هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تامین گوشت مرغ در سطح استان در ماه مبارک رمضان و ماه‌های آتی وجود ندارد و در صورت کاهش قیمت نهاده‌های مورد نیاز صنعت طیور، افزایش کمی تولیدات همچون گذشته پیش‌بینی می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به اینکه در طی چهار ماهه امسال 202 هزار و 363 تن شیر خام و 23 هزار و 136 تن گوشت قرمز در واحدهای دامپروری مازندران تولید شد،تصریح کرد: به دلیل شرایط مطلوب مراتع و تثبیت نسبی قیمت اقلام علوفه‌ای در چهار ماهه نخست امسال تولید شیر خام استان به میزان 213 هزار تن و گوشت قرمز به مقدار 22 هزار تن افزایش یافته است./ب

برچسب ها: مرغ ، گوشتی ، عرضه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.