هم اكنون اين ماده معدني ارزشمند به دليل نبود واحد فرآوري به صورت خام به خارج از اين استان منتقل مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،وجود 14 معدن غني و با كيفيت متمايز فلدسپات در استان زنجان ، زمينه سرمايه گذاري در توليد كاشي و سراميك را در اين استان فراهم نموده است.

 معصومی با بيان اينكه ما بدنبال فرآوري اين ماده معدني در استان هستيم افزود: مصارف عمده ماده فلدسپات در صنايع شيشه سازي ، سراميك و كاشي سازي مي باشد .

 وی ادامه داد:‌ هم اكنون كل ذخاير قطعي و احتمالي كشف شده فلدسپات در استان زنجان 18 ميليون تن مي باشد كه به لحاظ وجود اين معادن غني در استان نسبت به ساير نقاط كشور ، ظرفيت سرمايه گذاري جهت فراوري آن فراهم است .

رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان معصومي ميزان استخراج واقعي فلدسپات در سال 91 را 65 هزار تن عنوان كرد و يادآور شد : استخراج اسمي معادن فلدسپات داراي بهره برداري استان در سال 91بالغ بر 96هزار تن بوده است.

وي مجموع مواد استخراج شده از معادن استان زنجان را طي سال گذشته 3 ميليون و 200 هزار تن اعلام  و  خاطر نشان کرد: هم اكنون 80درصد تنوع مواد معدني در گستره استان زنجان وجود دارد و برخي از مواد معدني همچون بر و پتاس جزء مواد معدني منحصر بفرد كشور در استان است./س

 

 


برچسب ها: زنجان ، مناطق ، ذخایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.