در سال زراعی جاری 2هزارو 350هکتار از اراضی آبی این شهرستان به زیرکشت محصول لوبیا رفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان این  مطلب  گفت: به دلیل قیمت مناسب این محصول در زمان فروش، سطح زیرکشت  این محصول نسبت به سال گذشته با 20درصد رشد روبرو می­باشد.

عیوضی افزود: 3نوع لوبیای  سفید، چیتی و قرمز ارقام رایجی است که در این شهرستان کشت می­شود علاوه بر این در سالهای اخیر کشت و تولید لوبیای سبز نیز گسترش یافته و اکثراً در بخش مرکزی شهرستان کشاورزان اقدام به کشت این نوع لوبیا می کنند. 

وی تصریح کرد:که در سال زراعی جاری قریب به 2 تن بذر لوبیا در طبقه بذری مادری و گواهی شده در سطح شهرستان توزیع شده است که تلاش این مجموعه را در بهبود و ارتقاء کیفیت این محصول نشان می دهد. از نکات دیگر رواج شیوه­های نوین آبیاری در این محصول به طوری که بالغ بر  200 هکتار از این محصول از طریق تکنولوژی نوین آبیاری نواری(تیپ) به زیر کشت رفته که در جای خود نمونه بزرگی از افزایش راندمان آبیاری است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده خاطر نشان کرد:با میانگین برداشت 2500 کیلوگرم در هکتار تولیدی معادل 5 هزارو  875تن با درآمدی بالغ بر 323 میلیارد ریال برای کشاورزان لوبیاکار این شهرستان عاید گردد./س


برچسب ها: کشت ، لوبیا ، خدابنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.