روزنامه آمريکايي "واشنگتن پست" با اشاره به گمانه زني هاي انجام شده در مورد وزراي احتمالي رييس جمهور منتخب کشورمان خاطر نشان مي سازد که تحليلگران غربي نبايستي اشتباه کرده و گمان کنند که کابينه روحاني قصد وادادگي در مقابل غرب را دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، بدنبال فرافکني برخي رسانه هاي خارجي درخصوص تحصيل وزرا و مشاوران احتمالي روحاني در کاليفرنيا، لندن و يا واشنگتن، اين روزنامه آمريکايي در سرمقاله جديد خود با اشاره به گذراندن مدارج تحصيلي برخي از وزراي مدنظر "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب ايران در خارج از کشور که در گمانه زني هاي انجام شده پيرامون اين مسئله مطرح شده است مي نويسد تا چند روز ديگر مراسم تحليف "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب ملت ايران انجام خواهد شد. گمانه زني هايي در مورد وزرا و مشاوران احتمالي وي مطرح شده است. برخي از آنها در دانشگاههاي غربي از جمله در کاليفرنيا، لندن و يا واشنگتن تحصيل کرده اند. روحاني نيز خود تحصيلکرده اسکاتلند و اظهار داشته که خواستار تعامل سازنده با تمام کشورهاي جهان و ادامه مذاکرات هسته اي ايران است. با اين حال همانگونه که "رسول نفيسي" تحليلگر مسائل ايران در ويرجينياي آمريکا مي گويد اين به معناي تسليم و امتيازدهي ايران به غرب نيست بلکه باعث تسهيل روند تعامل مي شود." 

روزنامه آمريکايي "واشنگتن پست" در ادامه با ابراز اميدواري در مورد روابط ايران و غرب مي افزايد "ترديدي وجود ندارد که روحاني با مشي معتدل خود سبب خواهد شد تا تعامل بيشتري ميان ايران و کشورهاي غربي بخصوص کشورهاي اروپايي در روند مذاکرات هسته اي صورت گيرد.

با اين حال بايد دانست که وي از مذاکره کنندگان ارشد پيشين ايران بوده است، از وفاداران به نظام اسلامي است و همچنين در صدر مقامات امنيتي و حوزه سياست خارجي ايران نيز قرار داشته و در اين باره تجربياتي را کسب کرده است." 
برچسب ها: روحانی ، غرب ، واشنگتن ، پست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار