پدر یک شهید سمنانی گفت: فرزندش در وصيت‌نامه خود حضور آنهايي كه پيرو خط امام نيستند و سخناني عليه انقلاب مي‌زنند را در تشيع جنازه‌اش ممنوع اعلام كرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران  ، جعفر شرفيه پدر شهید محمد شرفيه در دیدار حلقه صالحين شهيد شوشتري پايگاه حضرت سكينه (س) سمنان به مناسبت ماه رمضان و گراميداشت ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: محمد با وجود سن و سال كمش شور و شوق عجيبي براي لبيك به فرمان امام خميني(ره) و دفاع از دين مبين اسلام و حضور در جبهه‌هاي حق عليه باطل داشت.


پدر این شهيد سمنانی در مورد خصوصيات اخلاقي شهيد گفت: محمد بسيار زيرك،‌ هوشيار، كنجكاو، جسور و در عين حال بازيگوش بود و يكي از دانش‌آموزان ممتاز در مقاطع مختلف تحصيلي بود.

وی ادامه داد: محمد در زمان اعزام به جبهه به دليل كمي سن شناسنامه‌اش را از متولد سال 49 به 48 تغيير داد تا بتواند در جبهه حضور يابد.

جعفر شرفیه اضافه کرد: در تماس‌هاي كه با محمد در زمان حضور در جبهه داشتيم سفارش اكيدي بر صبر و شكيبايي داشت و مي‌گفت ناراحت نباشيد شما هم سهم كوچكي در انقلاب و جنگ داريد چرا كه شما باعث شديد من گام‌ كوچكي در راه اسلام بردارم پس اگر برنگشتم گريه نكنيد.

این شهید بزرگوار شناخت امام و درك بزرگ‌مردي ايشان از توصيه‌هاي اكيد آن شهيد بزرگوار بود تا آنجا كه در وصيت‌نامه خود حضور آنهايي كه پيرو خط امام نيستند و سخناني عليه انقلاب مي‌زنند را در تشيع جنازه‌اش ممنوع اعلام كرد.

همچنین آموختن احكام اسلامي را امري واجب و ضروري مي‌داند و مي‌گويد از شما مي‌خواهم نعمتي را كه خدا به شما عطا كرده است شكرگذار باشيد و نگوئيد كه بچه‌ها من رفتند و شهيد شدند اما ديگران نرفتند.

قسمتي از متن وصيت‌نامه شهيد محمد شرفيه

«ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا، بل احياء عند ربهم يرزقون»

«به نام خداوند خالصان، عابدان، شاكران، صابران و عاشقان و سلام به رهبر كبير انقلاب اسلامي و با سلام به شما امت شهيدپرور مقاوم و با سلام به خانواده‌هاي معظم شهداء كه با صبر اسلامي و استقامت خويش مشت محكمي به پوزه كثيف صدام و اربابانش مي زنند و با هديه فرزنداني مخلص و جان باخته به اسلام دين خدا را حفظ مي‌كنند و آنرا به تمام نقاط جهان نشر مي‌دهند

اينجانب محمد شرفيه در 31 فروردين ماه سال 65 به نداي امام لبيك گفته و راهي جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل شدم، من اين راه را آگاهانه و آگاهانه‌تر از آنكه شما فكر كنيد انتخاب كرده‌ام و به خوبي عاقبت و سرانجام نيك آنرا شناخته‌ام.

اي جوانان مبادا در غفلت بميريد كه علي(ع) در محراب عبادت شهيد شد و مبادا در حال بي‌تفاوتي بميريد كه علي اكبر حسين در راه حسين و با هدف شهيد شد.

اي مادران مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگيري كنيد كه فردا در محضر خداوند نمي‌توانيد جواب زينب (س) را بدهيد كه تحمل 72 شهيد را نمود.

 از كليه رزمندگاني كه بعد از من در جبهه‌ها خواهند بود و ميخواهم كه با كمال سعي و كوشش فراوان كربلاي حسين را آزاد و بعد از آن قدس را آزاد نمايند و حديث در اين باره مي‌نويسم تا شايد اهميت آنرا بدانيد و نگوئيد كه كربلا و قدس به چه درد ما مي‌خورد و ما از همين اينجا او را زيارت مي‌كنيم.

مادرم بدان كه سعادت بزرگي نصيب شما شده است زيرا كه پيامبر اكرم(ص) مي‌فرمايند «سه دسته شفاعت مي‌فرمايند پيغمبران، علما و شهدا».

مادر و پدرم از شما رنجهائي را كه به شما داده‌ام مرا حلال كنيد و مي‌دانم اگر تو مرا نبخشي آسوده خاطر نخواهم بود».

محمد شرفيه پس از سه مرحله اعزام به جبهه سرانجام در سال 65 و در عمليات كربلاي 5 با اصابت گلوله مستقيم بر پيشاني مباركش به درجه رفيع شهادت نائل شد./ج1

برچسب ها: سمنان ، جنازه ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.