بنیامین 10 ساله در پاسخ به سؤال ما که چرا به این تجمع آمدی گفت‌: من نوکر حضرت زینب هستم و می‌خواهم جانم را فدای دفاع از حرم ایشان کنم و آمده‌ام شاید کسی مرا ثبت‌نام کند و برای جنگ با کفار به سوریه ببرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی ـ امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ تجمع بزرگ مدافعان حرم حضرت زینب (س) که عصر سه‌شنبه برابر با شام شهادت حضرت علي(ع) در میدان امام حسین (ع) برگزار شد حاشیه‌هایی داشت که در ادامه آمده است.


دقایقی قبل از آغاز مراسم کنار یکی از ورودی‌های ميدان امام حسن(ع)، دست‌اندرکاران در حال توزیع سربند و پرچم‌هایی سرخ رنگ مزین به نام حضرت زینب (س) و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) بودند. جمله زیبای «کلنا عباسک یا زینب» نیز بر روی سربندها زینت خاصی به این مراسم داده بود.



در قسمتی دیگر هم تابلو تصاویر شهدای مدافع حرم حضرت زینب که در درگیری‌های اطراف حرم آن حضرت و در راستای مقابله با سلفی‌های مهاجم به حرم بانوی دمشق در بین جوانان و نوجوانان علاقه‌مند جهاد و شهادت توزیع می‌شد.


همچنین در دقایق باقیمانده تا آغاز مراسم که البته با تأخیر 30 دقیقه‌ای همراه بود، کلیپ‌هایی از مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در مورد اوضاع منطقه و به خصوص سوریه از طریق نمایشگر بزرگ میدان امام حسین (ع) برای حاضران در این تجمع پخش شد.



جلوه دیگری از حاشیه‌های این مراسم بزرگ، حضور کودکان و نوجوانانی بود که شاید به جهت فاصله سنی خود هنوز درک بالایی از شهادت نداشتند و فقط به عشق دفاع از حرم پرچمدار نهضت عاشورا حضرت زینب کبری (س) در این تجمع حضور پیدا کرده بودند.



بنیامین 10 ساله که به جهت شیطنت‌های مقتضای سن خود، دستش را با برچسب تتو کرده بود در پاسخ به سؤال ما که چرا به این تجمع آمدی گفت‌: من نوکر حضرت زینب(س) هستم و می‌خواهم جانم را فدای دفاع از حرم ایشان کنم و آمده‌ام شاید کسی مرا ثبت‌نام کند و برای جنگ با کفار به سوریه ببرد.

کمی آن طرف‌تر پیرزن سالخورده و عصا به دستی که خود را به سختی به این مراسم رسانده بود از عشق بی‌انتهای خود و خانواده‌اش به حضرت زینب (س) و برادر بزرگوارش امام حسین (ع) گفت و گفت حاضرم با این حال و روز کنونی خود به کمک رزمندگان اسلام برود.


وی در پاسخ به سؤال ما که چه کاری از دستت بر‌می‌آید، گفت‌: هیچ کاری که نتوانم بکنم می‌توانم خاک کفش رزمندگان را پاک کنم و در این جهاد بزرگ ذره‌ای شریک شوم.

در گوشه و کنار تجمع بزرگ مدافعان حرم همچنین عده‌ای از روزه‌داران به جهت ضعف حاصل از روزه‌داری روی صندلی‌های تدارک دیده شده نشسته‌اند و مراسم را از کنار دنبال می‌کنند.


حضور کودکان 3 ماهه تا 4 ساله همراه با پدر و مادرانشان نيز در این مراسم نشان از عشق و علاقه فطری آنان به اهل بیت عصمت و طهارت داشت.



جوانان و نوجواناني که به خاطر ازدحام جمعيت و کم کردن فاصله خود به جايگاه مداحان به بالاي سازه‌هاي فلزي رفته بودند اقدامي خطرناک در حاشيه اين تجمع بود‌.
 


نمایشگاه بزرگی که در میدان امام حسین (ع) تحت عنوان "بر آستان جانان" در روزهای گذشته در حال برگزاری بود تنها با یک غرفه فعال که غرفه جذب حامی اکرام ایتام و مهرورزی استان تهران خودنمایی می‌کرد.



انتهاي پيام/


برچسب ها: مدافعان ، حرم ، حاشیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
میرزابیگی ایلام
۰۱:۱۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
یا زینب جانم فدایت
آخرین اخبار