مدیر کل حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان گفت: سالن پایانه مسافری مرز بین المللی میلک واقع در نقطه صفر مرزی و همجوار با کشور افغانستان بزودی افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ،علیرضا مجرد با بیان اینکه این سالن مسافری با اعتبار 20 میلیارد ریال در پایانه مرزی میلک احداث شده است، اظهار داشت: این سالن که به منظور تسهیل در تردد مسافران خارجی و ایرانی ساخته شده است، بزودی به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این بازارچه در حال حاضر دارای امکاناتی از جمله انبار، غرفه های تجاري و ساختمان اداري، گمرك ، پاسگاه انتظامي و باسكول 60تني بوده و یکی از مجهزترین بازارچه هاي سطح استان سیستان و بلوچستان به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه این بازارچه نقش مهمی در رونق اقتصادی و تبادل کالا در منطقه دارد گفت: ترانزیت و صادرات کالا از طریق این مرز در 4 ماهه ابتدای سال جاری با افزایش روبرو بوده است.

مجرد گفت: در چهارماهه نخست سال جاری 220 هزار و 82 تن کالا از این طریق این مرز ترانزیت و صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 9 درصد رشد داشته است.

پایانه مرزی میلک که در مجاورت روستاي ميلك و در جوار رودخانه مرزي مشترک پريان و در نزديكي شهر زرنج مركز ولايت نيمروز افغانستان قرار داشته ، نقش بسزایی در ایجاد اشتغالزایی و تبادل کالا و تجارت بین کشور ایران و افغانستان دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.