مسئول واحد فراهم آوری اعضاء پیوند دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در طول یک دهه گذشته استان خراسان رضوی 1272 مورد بیمار مرگ مغزی داشته است.

ابراهیم خالقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، با بیان این مطلب افزود: این آمار مربوط به تمامی بیمارستانهای مشهد و شهرستان هاست که از مجموع 1272 مورد مرگ مغری 101 مورد آن نامناسب پیوند و 1171 مورد مناسب شناخته شده است، اما تنها 1425 عضو به بیماران نیازمند اهدا شده است.

وی مشکل اصلی پیوند اعضا بدن برای بیماران را در طول این سال ها نداشتن ICU ویژه ی بیماران مرگ مغزی دانست و ضمن ابراز خوشحالی گفت: با تاسیس بیمارستان منتصریه این مشکلات به حداقل رسیده است.

دکتر ابراهیم خالقی خاطر نشان کرد: در طول سال های گذشته تلاش فراوان در سطح کشور و استان صورت گرفت تا فرهنگ اهداء عضو د ربین اعضای جامعه به خوبی پذیرفته شود. بنابراین از این شرایط مطلوبی که در جامعه برای نجات بیماران به وجود امده باید بهترین استفاده را نمود. درهمین راستا برای اینکه یک عمل پیوند به خوبی انجام شود 100  نفراز پرسنل یک بیمارستان باید وظایف مربوط به خود را به درستی انجام دهند تا تیم پیوند بتواند زندگی بخش بیماران در آستان مرگ باشد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوند دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری 32 مورد مرگ مغزی نسبت به سال های قبل بیشتر بوده اما به شکلی ساماندهی شده است که توانسته با استفاده از امکانات بیمارستان منتصریه موجب نجات بیماران زیادی که نیازمند پیوند عضو هستند بشود، به طوریکه موجب 400 پیوند موفق عضو در بخش های قلب، قرنیه، کلیه، پوست و مغز استخوان شده است./س

 

 

برچسب ها: پیوند ، موارد ، عضو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.