رئیس بیمارستان منتصریه مشهد گفت: تا پایان سال آینده بیمارستان منتصریه مشهد به لحاظ تجهیزات پزشکی و به کارگیری نیروهای متخصص، توانایی انجام پیوند عضو در تمامی زمینه های پزشکی که اکنون در جهان مرسوم است را بدست می آورد.


دکتر علی اصغر یارمحمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، با بیان این مطلب افزود: این بیمارستان متعلق به آقا امام رضا(ع) هست و تمامی هزینه های آن به صورت خیریه ای می باشد وتمامی تیم تخصص عمل با اخلاص کامل و بدون دریافت کمترین مبلغی تنها به خاطر وجود نازنین حضرت ثامن الحجج (ع) فی سبیل اللهی عمل های پیوند را انجام می دهند.

وی با بیان این که بیمارستان در حال حاضر نخستین مرکز پیوند اعضا بدن در کشور هست، خاطر نشان کرد: هم اکنون عمل پیوند کلیه، کبد، مغز استخوان، پیوند پوست، قرنیه، قلب و انجام دیالیز با آخرین امکانات روز در این بیمارستان انجام می شود.

این در حالی است که تا پایان سال آینده عمل های پیوند ریه، روده، پانکراس و استخوان به این تعداد افزوده و مجموعا 10 نوع پیوند عضو بدن در این بیمارستان با تجهیزات و روش های پیشرفته ی دنیا قابل انجام می باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: اکنون بسیاری از زیرساخت ها در این بیمارستان آماده و در حال خریداری دستگاههای مورد نیاز هستیم بنابراین یکی از فعالیت هایی که در آینده ی نزدیک انجام خواهیم داد، پیوند ریه است.

وی افزود: به دلیل سکته های قلبی و صدماتی که هنگام تصادف به قفسه ی سینه وارد می شود از هر 10 مرگ مغزی تنها یک قلب سالم برای پیوندها می توان یافت. به طوری که در سال گذشته از 70 پیوند تنها 7 قلب مناسب پیوند بدست آمده که البته گیرنده ی آماده نداشتیم.

دکتر علی اصغر یارمحمدی با اشاره به مراکز پیوند اعضاء Corgan Transplant Center)) در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا وجود دارد گفت: این مرکز در کشور ما در مشهد قرار دارد که اکنون تعداد قابل قبولی از کشورهای همسایه نیز بیمار در این بیمارستان پذیرش می شوند.

دکتر یار محمدی در پایان گفت: سال پیش نخستین پیوند کلیه برای یک فرد غیرایرانی در این بیمارستان صورت گرفت که در هنگام عمل متوجه شدیم علیرغم انجام ازمایشات قبل عمل، کلیه کاملا سیاه است این بود که از پیوند صرف نظر کردیم ولی دوباره آزمایشات مختلف را بر روی کلیه مورد نظر انجام دادیم متوجه شدیم مشکلی ندارد. دوباره به اتاق عمل برگشته و پیوند را انجام داده و نام کلیه (کلیه سیاه سالم) گذاشتیم که در اصطلاح پزشکی نرمال بلک بود.

یادآوری می شود همین موضوع درقالب مقاله به عنوان سمینار پزشکی کشور هلند ارسال شد و آنها نیز پس از دعوت از بیمار موردنظر و انجام ازمایشات خاص و مشاهده زندگی و سلامت فرد مورد نظر، این را یک پدیده ی استثنایی دانسته و نام عمل را نرمال بلک یا کلیه سیاه سالم عنوان کردند که البته برای نخستین بار دردنیا این عمل در بیمارستان منتصریه مشهد انجام شده است. /س

 


برچسب ها: مجهز ، ترین ، مراکز ، پیوند ، عضو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.