مدير كل حفاظت محيط زيست خوزستان پيش بيني كرد : بر اساس اعلام گروه دامپزشكي استان خوزستان احتمال طغيان مجدد مگس مياز در ميان گوزن هاي زرد سايت كرخه درآبان ماه سال جاري وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، احمد رضا لاهيجان زاده  در نشست ستاد خشكسالي استان خوزستان درمحل استانداري اين استان افزود: مگس مياز با تخم گذاري بر روي بافت هاي نرم بدن گوزن زرد ،ميليون ها لارو را وارد بدن حيوان مي كند كه در صورت از بين نرفتن لاشه ها پس از دو هفته اين لارو ها از بدن حيوان خارج شده و به درون خاك مي روند.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه آبان ماه سال جاري شرايط خوبي براي خروج اين لارو ها از خاك است ،احتمال داده مي شود لاروها يي كه به درون خاك رفته اند در اين ماه مجدداً از خاك بيرون آمده و موجب تشديد مجدد اين بيماري در منطقه شوند.
مدير كل حفاظت محيط زيست استان خوزستان اظهار داشت: بايد با استفاده از متخصصان موجود در استان و كشور برنامه ريزي هاي لازم براي جلو گيري از بازگشت دوباره مگس مياز درمنطقه انجام شود.
لاهيجان زاده گفت: با حضور اكيپ هاي زنده گيري در منطقه تا كنون يازده راس گون زرد زنده گيري شده كه سه راس از اين گوزن ها به دليل وخامت حال تلف شده و وضعيت باقي گوزن ها مطلوب است.
وي افزود: در مجموع حدود ۷۰ راس گوزن زرد در منطقه سايت كرخه وجود داشت كه ۲۰ تا ۲۵ راس از اين گوزن ها در منطقه مشاهده شده اند.
وي با اشاره به ارسال درخواست اعتبار ۳۰ ميليارد ريالي دراين زمينه از سوي رئيس سازمان حفاظت محيط زيست به رييس جمهوري گفت: در صورت موافقت با اين اعتبار و همچنين كمك مجلس ،مي توان برخي از برنامه هاي حفظ و نگهداري از گوزن زرد را در سايت كرخه و ميان رود اجرايي كرد./ب
برچسب ها: طغیان ، مگس ، سایت کرخه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.