شهردار قم گفت: بیش از ۴۰۰ تیر مونوریل قم نصب شده است و نیم‌ست از واگن‌های مونوریل قم نیز در راه ایران است

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  محمد دلبری روز دوشنبه با اشاره به پیشرفت فاز اول پروژه مونوریل قم اظهار کرد: عملیات سویل پروژه مونوریل قم در مرحله خوبی است و تاکنون بیش از 400 تیر در این پروژه نصب شده و عملیات ساخت و نصب تیرهای باقی‌مانده نیز ادامه دارد.


شهردار قم افزود: در زمینه تامین ناوگان نیز از ابتدای ساخت پروژه به دنبال تامین قطار این پروژه بوده ایم و قرارداد ساخت قطار را منعقد شده و ماه گذشته شاهد بارگیری نیم‌ست از واگن‌های ساخته شده از کشور ایتالیا به مقصد ایران بودیم و این واگن‌ها اکنون در راه ایران هستند.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی تامین ناوگان، تحریم‌های ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران است و به غیر از ناوگان، سایر تجهیزات و عملیات سویل توسط شرکت‌های ایرانی انجام می‌شود.

دلبری افزود: کارخانه ساخت تیر مونوریل قم در خاورمیانه و کشورهای منطقه منحصر به فرد است که به دست متخصصان شرکت ایرانی کیسون طراحی و ساخته شده است و در صورت نیاز، امکان تامین تیر سایر مونوریل‌های ایران و منطقه را دارد.

شهردار قم با اشاره به برنامه شهرداری برای توسعه حمل و نقل عمومی در قم خاطرنشان کرد: مونوریل یکی از خطوط حمل و نقل عمومی شهر قم است و در کنار آن، متروی قم و ناوگان اتوبوس و تاکسیرانی نیز در حال توسعه هستند تا زنجیره حمل و نقل عمومی در قم تکمیل شود./ج1

برچسب ها: واگن ، نیم ست ، مونوریل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.