سکوت آمریکایی ها در قبال تحولات مصر و مخالفت تمامی گروه های مصری با آمریکا، دلیل اصلی افزایش تحرکات سیاسی اروپا در این کشور بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار ؛" کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به مصر با طرفهای مصری دیدار و گفتگو کرد. مجری از "الکساندر بوچیانتی" در قاهره سئوال کرد: از زمان برکناری "مرسی" در سوم ماه ژوئیه این اولین باری است که از "مرسی" اخباری منتشر می شود.

 چرا اروپا برای حل بحران مصر در هفته های اخیر در صف اول قرار گرفته است؟ گزارشگر پاسخ داد: برای اینکه آمریکایی ها عملا مصر را رها کرده اند. تمامی فعالان سیاسی از جمله دولت موقت، تظاهرکنندگان حامی ارتش و نظامیان با آمریکا مخالف هستند. از نظر این افراد آمریکا شیطان بزرگ است. اسلامخواهان نیز به طور سنتی با آمریکا مخالفند و "اخوان المسلمین" نیز که نمی خواهد از نظر مردم مهره آمریکایی ها تصور شود، به مخالفت با آمریکایی ها مبادرت می کند. از طرف دیگر اروپایی ها تصور می کنند منافع زیادی در مصر دارند که باید از آن دفاع کنند. اروپا اولین شریک تجاری مصر است. علاوه بر این قاره اروپا اولین سرمایه گذار خارجی در این کشور بوده است. باید خاطرنشان کرد بروز تنش در مصر خطری برای تمامی کشورهای جنوب قاره اروپا قلمداد می شود. چرا که این تنش ها به گسترش موج مهاجران غیر قانونی که می خواهند از مصر به اروپا مهاجرت کنند، منجر خواهد شد.

مجری سئوال کرد: دیدارهای "اشتون" با فعالان سیاسی مصری در حالی انجام می گیرد که همگان منتظر رویارویی ارتش و طرفداران مرسی در روز جاری هستند.

طرفداران "مرسی" قصد برگزاری تظاهرات میلیونی دارند. بوچیانتی در این باره گفت: تظاهرات با حرکت معترضان به سوی وزارت دفاع آغاز شده است. تظاهرکنندگان قصد نزدیک شدن به سفارتخانه های کشورهای غربی را دارند. در حال حاضر درگیری رخ نداده است. ولی باید دید که وقتی معترضان در برابر وزارت دفاع حاضر می شوند، چه اتفاقی رخ خواهد داد.

باید منتظر ماند و دید که معترضانی که به سوی سفارتخانه های کشورهای غربی در حرکتند قصد تجمع در برابر ساختمان سفارت آمریکا را خواهند داشت یا خیر. سفارت آمریکا کمتر از صد متر با میدان التحریر فاصله دارد.
برچسب ها: آمریکا ، مصر ، اشتون ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار