بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی معامله ای با راستگرایان تندرو برای ایجاد یک محله یهودی در بخش شرقی قدس در مقابل موافقت آنها با آزادی اسرای فلسطینی انجام داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی المیادین ; قبل از آن که نتانیاهو وزیرانش را برای مذاکراه با فلسطینی ها در واشنگتن اعزام کند هدیه بزرگی به تندروهای یهودی در مقابل موافقت آنها با آزادی اسرای فلسطینی تقدیم کرد. این هدیه، احداث محله مسکونی جدیدی در داخل حصارهای شهر قدیمی قدس است. به اعتراف حزب تندرو «خانه یهودی» این هدیه بخشی از یک معامله بزرگتر است. ایلت شکید رئیس فراکسیون حزب خانه یهودی در کنست گفت: «در مقابل آزادی هر فلسطینی، دهها واحد مسکونی در کرانه باختری احداث خواهد شد». 

قرار است محله جدید یهودی در فاصله ای نزدیک به مسجدالاقصی و داخل محله ای قدیمی که اکثر ساکنان آن مسلمان هستند و به مربع اسلامی معروف است احداث شود. این محله در امتداد حصار قدیمی قدس احداث خواهد شد. به جای ساختمان های کنونی، در یک بخش بیست و یک واحد مسکونی احداث خواهد شد و در بخش دیگر چند واحد مسکونی و یک کنیسه و چند ساختمان ارائه دهنده خدمات عمومی که به شهرک نشینان یهودی اختصاص خواهد داشت، ساخته می شود. از سال 1974 تاکنون فقط شش درخواست برای ساخت و ساز در منطقه مربع اسلامی به شهرداری قدس ارائه شده که پنج درخواست را یهودیان ارائه کرده اند و پذیرفته شده است و یک درخواست را یک مسلمان ارائه کرد که رد شد. 

رفیف دروکر تحلیلگر سیاسی اسرائیلی گفت: «نتانیاهو به وزارت مسکن و اوری آریل وزیر مسکن اجازه داد مناقصه ای برای ساخت یکهزار واحد مسکونی برگزار کند. این واحدها در برابر نخستین گام برای آزادسازی اسرای فلسطینی احداث می شوند».خبر این معامله همزمان با آغاز مذاکرات فلسطینی ها و اسرائیل در واشنگتن منتشر شد. همچنین این خبر به منظور تحقیر مسلمانان و عرب ها چند روز مانده به روز جهانی قدس اعلام شده است.


برچسب ها: ساخت ، ساز ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار