وکلای پاکستانی در پایان جلسه دادگاه اعلام کردند پرویز مشرف رئیس جمهور سابق این کشور رسما به دست داشتن در ترور بی نظیر بوتو رقیب پیشین خود متهم خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ; مشرف اواخر مارس پس از چهار سال تبعید به پاکستان بازگشت. وی بلافاصله به دلیل چندین اتهام به ویژه توطئه برای کشتن بوتو دستگیر شد. بی نظیر بوتو تنها نخست وزیر زن تاریخ پاکستان بود که دسامبر 2007 در حمله ای انتحاری کشته شد.دادستان کل اسلام آباد اعلام کرد مشرف که در ویلای خود در اطراف اسلام آباد پایتخت پاکستان در حبس خانگی به سر می برد روز سه شنبه در جلسه محاکمه دادگاه ضد تروریستی درباره این پرونده حاضر شد.

مشرف قرار است در محاکمه ای دیگر ششم اوت آینده در دادگاه حاضر شود. دادستان گفت :‌ « اتهامات در خصوص توطئه برای این قتل در حضور وی قرائت شد. وی باید کیفرخواست را بخواند و امضا کند تا روند قضایی آن پیگیری شود. »یکی از وکلای مشرف اعلام کرد وی اعلام بی گناهی خواهد کرد و در دادگاه حاضر خواهد شد. 

هیچ کس به علت کشته شدن بی نظیر بوتو محکوم نشد. رژیم مشرف در آن زمان رهبر طالبان پاکستان را به کشتن وی متهم کرد. وی دست داشتن در این قتل را کاملا منکر شد و سپس براثر شلیک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی کشته شد.دستگاه قضایی پاکستان مشرف را به چندین جرم متهم کرده است. وی علاوه بر پرونده بوتو، به اعمال وضع فوق العاده در سال 2007 و همچنین به دست داشتن در قتل اکبر بوگتی از سران بلوچ ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور متهم است. 


برچسب ها: مشرف ، ترور ، بوتو ، متهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار