شرکتهای نظامی آمریکایی با پرداخت رشوه های کلان به کنگره برنامه های خود را جلو می برند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی ؛ در حالیکه اقتصاد آمریکا به سختی از رکود خارج می شود، برخی از صنایع موفقتر از بقیه عمل می کنند. در آمریکا صنایع مرتبط با جنگ بیشتر از بقیه رونق دارند. یکی از شرکتها نورثروپ گرومن یکی از بزرگترین شرکتهای دفاعی آمریکاست. دولت قراردادی با این شرکت به ارزش 294 میلیون دلار برای تامین تسلیحات نیروی دریایی امضا کرد. این خود نشان می دهد که با همه مشکلات اقتصاد هزینه های نظامی اصلا کم نمی شود گرچه برخی مدعی هستند جنگهای آمریکا در خارج رو به کاهش است.

 بررسی عمیقتر هزینه های نظامی نشان می دهد بخش زیادی از مالیات مردم آمریکا برای برنامه های نظامی هدر می رود. در یک مورد هواپیماهای بدون سرنشین شرکت نورثروپ که با قرارداد دویست و بیست و سه میلیون دلار ساخته، مشکل دارد با وجود این و در حالیکه به علت مشکلات آن تقاضا برای این هواپیمای بدون سرنشین وجود ندارد، تولید آن با پول مالیات مردم آمریکا همچنان ادامه دارد.

این خود نشان می دهد شرکت نورثروپ قدرت لابی بسیاری زیادی در کنگره دارد. گزارشها حاکیست این شرکت نهصد و چهل و یک هزار دلار به اعضای کلیدی کنگره که به ادامه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین این شرکت رای مثبت دادند، کمک کرده است.


برچسب ها: رشوه ، کنگره ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار