کارشناس فوتبال ایران گفت: اگر درخشش تیم ملی فوتبال ایران را می خواهیم باید به قوانین احترام بگذاریم.

فتح آبادی کارشناس فوتبال ایران در خصوص جلسه کی روش با گروه رسانه در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: صحبت هايي که کی روش دیروز انجام داده به نظر من از قبل طراحی شده بود که یکسری از حرفها را بزند تا مقداري جو موجود ورزش را بهم بریزد و وزارت ورزش مجاب به همکاری بیشتر کند اما شرایط بر عکس شد و به ضرر خودشان تمام شد.

وی افزود: به دلیل اینکه احساس کردند این جلسه ممکن است آثار تند و بدی را در پیش داشته باشد سریع تشکیل و سریعا ختم شد و گفتند اشتباهات و کدورتها برطرف شده صحبت های کی روش طور دیگری ترجمه شده بود.

وی بیان کرد: رئیس جمهور منتخب ایران به کمک مسئولی که به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب می شود باید مشکلات را از سر راه فوتبال ایران بردارند به دلیل اینکه ما تا ماه آبان وقت داریم زیرا در این ماه تمام تیم های راه پیدا کرده به جام جهانی مشخص و ما می توانیم از بین تیم ها که قرعه کشی می شوند گروهی که با تیم ایران هم گروه می شوند مشابه آنها را پیدا و بازی های تدارکاتی را برنامه ریزی کنیم.

وی در ادامه گفت: به نظر من رفتن به پرتغال و هشت روز اردو زدن هیچ دردی را از ما درمان نمی کند و فقط باعث تعطیل شدن لیگ ما می شود و با جنجال و جلسه دیروز مشخص شد که خیلی راحت همه چیز از قبل برنامه ریزی و طراحی شده و همه چیز سریعا ختم به خیر شد.

فتح آبادی گفت: متاسفانه تاج رئیس سازمان لیگ تمام این جنجال ها را گردن رسانه ها و خبرنگاران گذاشت، من رسانه ها را می شناسم و مقصر این ماجراهای پیش آمده را رسانه ها نمی دانم، در صورتیکه هم خبرنگاران و هم مردم، تیم ملی ایران را حمایت می کنند و تیم ملی ایران دفعه اول نیست که به جام جهانی صعود می کند بلکه دفعه چهارم است که این افتخار را کسب می کند و کی روش نمی تواند بگوید برای اولین بار باعث شدم که تیم ملی ایران به جام جهانی راه پیدا کند و هر چیزی که من می گویم باید همه گوش بدهند.

ایشان بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون فوتبال ایران باید برنامه های خود را ارائه دهد و اگر مطابق با قوانین ما بود می توانند کارش را انجام دهد و بایدبا این این شرایط به فوتبال ایران کمک کند چون خود بچه ها خواستند و با توکل به خدا سه بازی را بردند و به جام جهانی صعود کردند، در صورتیکه ما در گروهی قرار گرفته بودیم که لرزه به جانمان افتاده بود و اصلا مشخص نبود که به جام جهانی صعود کنیم.

فتح آبادی برای بالا بردن سطح کیفی تیم ملی ایران در جام جهانی گفت:برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل نیاز به یک برنامه ریزی خوب و لیگ پویا داریم تا نمایندگان تیم ایران درجام جهانی و باشگاه های آسیا به مراتب بهتر و با کیفیت بالاتر نسبت به سال های بیش حضور داشته باشند و به دلیل اینکه لیگ  16 تیمی شده، فرصت استراحت بیشتر و آسیب دیدگی کمتر در تیم ها می شویم.

کارشناس فوتبال ایران خاطرنشان کرد: الان نباید صحبت از برنامه های تیم ملی کنیم البته من می گویم به حرف های کی روش هم باید گوش کرد ولی در اولویت اول لیگ برتر فصل سیزدهم و سپس در اواسط جام حذفی به بچه ها اجازه داده شود که در اختیار تیم ملی ایران قرار بگیرند ولی تا آبان ماه صبر کنند تا گروه بندی تیم ها مشخص شود.

کی روش کمی از قوانین فوتبال ایران دور است

به هر حال وقتی کی روش ایرانی نبوده و با قوانین آشنا نیست و قرار است به عنوان سرمربی تیم ملی مصاحبه کند بالاخره از قبل طی برنامه ای با رئیس سازمان لیگ و رئیس فدراسیون نشستی انجام داده است که راجع به مسائل فوتبال ملی صحبت کنند ولی متأسفانه با جنجالی که راه انداخته مشخص شد که بعد از گذشت یک و سال نیم با قوانین جمهوری اسلامی ایران آشنا نیست و یا احتمالاً خودش را به راه دیگری زده و یا هیچ جلسه ای برای آشنایی ایشان تشکیل نشده که محال است و من تقریباً مطمئن هستم که قبل از جلسه دیروز، نشستی برگزار شده بود که فقط در رابطه با تیم ملی صحبت کند.

وی بیان کرد: کی روش عنوان کرد هیچکدام از بازیکنان تیم های ملی ژاپن، آفریقای جنوبی، و دیگر تیم های ملی، در لیگ بازی انجام نمی دهند در صورتیکه مستنداتی وجود دارد که تمام بازیکنان تیم ها در بازی های لیگ کشورشان بازی می کنند و این مصاحبه ها و جنجال ها شکل قشنگی برای فوتبال ایران ندارد چراکه ایران به همراه تیم هائی بزرگ به جام جهانی راه پیدا کرده است و فدراسیون فوتبال و دبیر لیگ و سرمربی هر کاری که انجام می دهند نباید خطائی کنند زیرا زیر ذره بین فیفا و کنفدراسیون فوتبال قرار دارند و بالاخره به عنوان الگو هستند و تمام حرکات و صحبت ها آنالیز می شود و ممکن است به خاطر خطائی کوچک آسیب شدید ببینیم.

این طرز برخورد با دهنوی خطا بود

مشکلی که برای قاسم دهنوی به وجود آمد و در سایت های ورزشی و روزنامه های رسمی به اتهام کلاهبرداری محکوم شد صحیح نبود اگر کلاهبرداری انجام شده پس چرا در پرسپولیس بازی می کند ولی اگر پول دریافت نکرده و یا مثل شجاع خلیل زاده پول را پس داده باشد نباید با حیثیت و آبروی خودش و خانواده اش بازی کنند.

وی در ادامه گفت: اگر این اشتباه انجام شده باشد خیلی راحت و بدون سر و صدا مشکل را حل کنند و یا بعد از انجام بازی های لیگ برتر فصل سیزدهم علیه دهنوی شکایت کنند البته اگر این اتفاق افتاده باشد ولی با این حواشی که برای دهنوی بیش آمد دیگر در اصفهان جایگاهی در میان هواداران خود ندارد.

وی افزود: متأسفانه در فوتبال اتفاقاتی رخ می دهد که قابل پیش بینی نیست و تمام نقاط ضعف تیم ها زیر تیم ملی ایران پوشش داده شده است زیرا تیم ما به جام جهانی صعود کرده است.

نقل و انتقال جدید استقلال

باشگاه استقلال دیروز از جاسم کرار از فیفا استعلام گرفته است به دلیل اینکه همسری که جاسم کرار اختیار کرده ایران و مالیات پرداخت نکرده بود در تیم نجف بازی می کرد  از وضعیت کرار استعلام گرفتیم تا مشخص شود که بالاخره می تواند برای استقلال بازی کند یا خیر به همین دلیل فعلاً باشگاه استقلال منتظر جواب فیفا است./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
-
nader0451
۰۸:۰۶ ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
خودی ها با قوانین فوتبال آشنا نیستند چه برسد به آقی کروش
آخرین اخبار