مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی بخش ابتکارات جامعه محور جشنواره تسنیم، کارگاه های آموزشی پروژه نویسی طی تابستان 92 در سراهای محله برگزار خواهد شد.

 نرگس معدنی پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از برگزاری کارگاه های آموزشی پروژه نویسی بخش ابتکارات جامعه محور دومین جشنواره تسنیم خبر داد و گفت: جشنواره تسنیم با رویکرد محله محوری و به منظور شناسایی و توسعه توانمندی های اجتماعی بانوان و ترویج مشارکت های محلی آنان برگزار می شود که منجر به گسترش زمینه های بروز استعدادهای بانوان و در نهایت بهبود وضعیت زنان در شهر تهران خواهد شد.
معدنی پور جشنواره تسنیم را شامل دو بخش خلاقیت های فرهنگی، هنری و ابتکارات جامعه محور دانست و گفت: در بخش ابتکارات جامعه محور بانوان بصورت داوطلبانه و با مراجعه به خانه های تسنیم در سرای محلات در کانون های بانوان عضو شده و این کانون ها هستند که در جشنواره شرکت و با یکدیگر رقابت می نمایند.  
وی با اشاره به برگزاری بیش از 1900 کارگاه آموزشی در بخش ابتکارات جامعه محور ادامه داد: این کارگاه های آموزشی تا پایان شهریور ماه در سطح نواحی و محلات شهر تهران برگزار می شود.
معدنی پور با بیان اینکه این کارگاه ها شامل دو قسمت است افزود: ابتدا در هر ناحیه شهر تهران 7 کارگاه پروژه نویسی برای مسئولین خانه های تسنیم و دبیران کانون ها برگزار شده و سپس در هر مرحله 3 کارگاه آموزشی اجرای پروژه با حضور بانوان شهروند که عضو کانون های بانوان شده اند برپا خواهد شد که در مجموع 28 هزار نفر از این کارگاه ها بهره مند می شوند.
معدنی پور در ادامه با بیان موضوع های بخش ابتکارات جامعه محور جشنواره تسنیم گفت: موضوع های طراحی و اجرای پروژه های اجتماع محور در 5 محور تعریف شده که شامل محورهای توانمند سازی اجتماعی بانوان، سبک زندگی ایرانی اسلامی، نهاد خانواده، یکدلی و ایثار و مشارکت های اجتماعی بانوان است و در نهایت بیش از 1800 پروژه کوچک محلی طراحی و در محلات به اجرا درخواهد آمد.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بخش ابتکارات جامعه محور جشنواره تسنیم به گونه ای طراحی شده است که ضمن ایجاد کانون های بانوان، موجب تقویت و فعال نمودن این کانون ها و رقابت میان آنان خواهد شد و در نهایت نیز با اجرای پروژه های کوچک محلی شهر را هرچه بیشتر در جهت بهبود زندگی بانوان و خانواده ها سوق خواهد داد./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار