رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن، ره آورد شب های قدر برای انسان را دو مسئله مهم دانست و خاطرنشان کرد: انسان در این شب عظیم علاوه بر فضیلت و معنویت، همراهی در مسیر ولایت را نیز بدست می آورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مسلمانان، به ویژگی های شب های قدر اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم سوره قدر را برای عظمت این شب نازل فرموده است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم تصریح کرد: همچنین در سوره «الدخان» مطالبی در خصوص عظمت شب قدر بیان شده است.

وی با تاکید بر اینکه شب قدر فرصتی گران بها و با ارزش برای انسان است تا از گذشته خود استغفار کند، خاطرنشان کرد: انسان در این شب با فضیلت، عمر دارای کمال را از خدا طلب می کند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم با بیان این که نبی مکرم اسلام(ص) برای هیچ انسانی این چنین تضمینی نداده است که از مسیر حق منحرف نشود، اما برای حضرت علی(ع) به طور خاص این مسئله را بیان فرمودند، ابراز داشت: در حق بودن حضرت علی(ع) هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد.

وی، حاصل شب های قدر برای انسان را دو مسئله دانسته و خاطرنشان کرد: انسان در این شب های عظیم، علاوه بر فضیلت و معنویت، همراهی در مسیر ولایت را نیز بدست می آورد.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم تصریح کرد: پیوند شب قدر با فرهنگ علوی، منجر به تربیت انسان فرهیخته، با کمال و با سعادت می شود./س

برچسب ها: قم ، شب ، قدر ، ولایت ، علوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.