عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شب قدر را شب ِ توبه و استغفار و شب تلاش برای رهایی از آلودگی ها و ناپاکی های روحی توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی با تاکید بر لزوم بهره گیری از فرصت ماه ضیافت الهی، ابراز داشت: شب قدر، شب رقم خوردن مقدرات انسان است و آنچه بناست برای یک سال آینده برای او به قطعیت برسد، در این شب، حتمیت پیدا می کند.

وی افزود: در چنین شب پرفضیلتی، توبه و استغفار بسیار مورد تأکید قرار گرفته تا انسان بتواند از رهگذر آن، ناپاکی‌ها و آلودگی هایی را که مانع استجابت دعا می‌شود از خود بزداید و آماده دریافت رحمت الهی گردد.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه های شیعی، در این شب است که سرنوشت ما به امضای امام زمان(عج) می‌رسد و در واقع این شب بهانه‌ای است تا در آن امام عصر(عج) را یاد کرده و برای فرج آن حضرت دعا کنیم.

وی ادامه داد: طبعاً هر میزان که در شب قدر، حضور قلب و توجه به خدا، توجه به اهل بیت و توسل به ائمه معصومین داشته باشیم، از برکات آن بیشتر بهره مند شده و زمینه توبه حقیقی برای ما فراهم تر می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی در ادامه با بیان این که در شب قدر، نماز خواندن و تلاوت قرآن بسیار مورد سفارش واقع شده است، گفت: یکی دیگر از اعمال این شب، اهتمام به دعا است به ویژه در رابطه با مظلومان و ستم دیدگان عالم که امیدشان به همین دعاهاست.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: در شب قدر به عنوان یک مسلمان باید به سرنوشت دیگر مسلمانان و مظلومان عالم خصوصاً مسلمانان سوریه، فلسطین، عراق،‌ بحرین و ... عالم توجه کرد و برای نجات ستمدیدگان از شر ظالمان و مستکبران دنیا، دست به دعا برداشت، در عین حال باید برای رفع مشکلات و گرفتاری های داخلی کشورمان نیز دعا کرد./س

برچسب ها: قم ، شب ، قدر ، توبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.