رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: جای تأسف دارد که با شب قدر به صورت کلیشه‌ای برخورد می‌کنیم و گاهی ارتباط ما با شب قدر، کالبدی بدون محتوای واقعی و روح می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی با گرامی داشت فرا رسیدن لیالی قدر، اظهار داشت:‌ مقوله سرنوشت برای بشریت، مقوله ای پر بها و با ارزرش است که نقش محوری در زندگی انسان دارد.

وی با بیان این که انسان‌ها در شکل فرد، خانواده‌، جامعه و حتی تمدن‌ها برای سرنوشت هرچه بهتر، تلاش بسیاری داشته‌اند و کوشیده‌اند تا اسباب و لوازم دستیابی به سرنوشت بهتر را فراهم کنند، افزود: امروز نیز مسئله سرنوشت وارد مرحله جدی‌تری شده است، تا جایی که حتی رشته‌ای به نام آینده پژوهی شکل گرفته است تا بر اساس این رشته، ‌مطالعاتی نسبت به آینده صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی، این حرکت را رفتن به سوی سرنوشت بهتر برای فرد، جامعه، مؤسسه، دولت و ملت دانست و با بیان این که سرنوشت، همیشه یکی از دغدغه‌های مهم انسان بوده است، ادامه داد: در کنار توجهاتی که نسبت به مسئله سرنوشت می‌شود، اسلام به این مسئله توجه جدی‌تری دارد.

استاد حوزه علمیه قم افزود:‌ اسلام خواسته تا تعیین سرنوشت با ارتباط با خدا گره بخورد تا هرچه بهتر و مسلم‌تر و اساسی‌تر شکل گیرد و به صورت مثبتی تحقق یابد.

وی با تأکید بر این که این سخن در هیچ دین و مکتبی غیر از اسلام وجود ندارد، ابراز داشت: فرصت شب قدر، اختصاصی اسلام است تا رحمت الهی شامل حال افراد شود و آینده‌ای‌ مخدوش و پر از مشکلات را برای خود رقم نزنند./س

برچسب ها: قم ، لیالی ، قدر ، برنامه ، کلیشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.