مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با بیان اینکه هوای نفس به هیچکس رحم نمی‌کند، افزود: هوای نفس از کنار انبیا و پیامبران نیز به آسانی نمی‌گذرد اما به دلیل اینکه ایمان آن‌ها در اوج قرار دارد حریفشان نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، شامگاه دوشنبه در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) در سخنانی، با اشاره به طرح حیات طبیه و موانع رسیدن به آن در قرآن اظهار داشت: قرآن می‌فرماید دو چیز معیار رسیدن به حیات طیبه است که نخستین آن عمل صالح است اما نه هر عمل صالحی، بلکه باید دید این عمل از سوی چه کسی انجام شده است.

وی گفت: قرآن کریم تاکید دارد که عمل صالح باید توسط فرد مومن صورت گیرد که اگر این دو عمل با هم اتفاق افتاد حیات طیبه محقق می‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: حیات طیبه، حیاتی است که با تحقق آن، آرامش، امنیت، صفا، صلح و و دوستی و معنویت در جامعه برقرار می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری، با بیان اینکه در پیشگاه خداوند ایمان و عمل صالح مهم و حائز اهمیت است افزود: برای خداوند مرد یا زن بودن تفاوتی ندارد و در روز قیامت اساس و معیار را بروی انجام کارهای خوب‌تر می‌گذارند.

امام جمعه قم ادامه داد: شب قدر شب مبارزه با همین دشمن و دزد است که همواره با انسان همراه و بر رفتارهای ما تاثیرگذار است و در واقع این لطف خداوند است که هم راه سعادت و هم دشمنان این مسیر را به ما نشان می‌دهد تا منحرف و گمراه نشویم.

وی با بیان اینکه هوای نفس به هیچکس رحم نمی‌کند و ویرانگر است، افزود: هوای نفس از کنار انبیا و پیامبران نیز به آسانی نمی‌گذرد اما به دلیل اینکه ایمان آن‌ها در اوج قرار دارد حریفشان نمی‌شود./س

برچسب ها: قم ، هوای ، نفس ، رحم ، نمیکند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.