"یاکوو فرنکل" که از بخت های اصلی تصدی ریاست بانک مرکزی رژیم صهیونیستی معرفی شده بود، روز دوشنبه به علت اتهاماتی که در رابطه با یک ماجرای سرقت برضد او مطرح شد، از نامزدی خود برای تصدی این سمت دست کشید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه، فرنکل در جمع رسانه های اسرائیلی اعلام کرد: من تصمیم گرفته ام از نامزدی خود برای تصدی ریاست بانک مرکزی اسرائیل چشم پوشی کنم.
 
کمیسیونی که مسئولیت انتصاب کارکنان عالی رتبه اسرائیل را دارد، دو هفته پیش از فرنکل درخواست کرد در رابطه با حادثه ای که در سال 2006 در یک فروشگاه در فرودگاه بین المللی هنگ کنگ، توضیحاتی بدهد.

بنا به اعلام رسانه های اسرائیلی که از این حادثه تحت عنوان «ماجرای اودکلن» یاد می کنند، در سال 2006 پلیس در چمدان فرنکل شیشه اودکلنی پیدا کرد که پول آن را پرداخت نکرده بود به همین علت وی را به طور موقت بازداشت کرد.

مطبوعات اسرائیل اعلام کردند در زمانی که فرنکل فروشگاه عطرفروشی را ترک می کرد، یک شیشه اودکلن که پول آن را پرداخت نکرده بود در وسایلش پیدا شد.

فرنکل روز دوشنبه تاکید کرد: من این ماجرا را تکذیب می کنم، این چیزی جز یک سوتفاهم نبوده است.

فرنکل پیش از این در فاصله سال های 1991 تا 2000 سمت ریاست بانک مرکزی اسرائیل را بر عهده داشت. انتظار می رفت وی اکتبر آینده به جای استنلی فیشر که مدت ماموریتش در بانک مرکزی اسرائیل اواخر ژوئن به پایان می رسد، منصوب شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار