قیمت گذاری دارو توسط وزارت بهداشت انجام میشود و داروخانه ها نیز قیمت اعلام شده از سوی این وزارتخانه را رعایت و اعمال میکنند.

مهدی پیرصالحی دکترای داروسازی با بیان اینکه داروخانه همواره به عنوان خط آخر درمان مورد توجه بیماراست به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:افزایش قیمت داروها مصوب وزارت بهداشت و درمان است و داروخانه ها تاثیری در افزایش و یا کاهش قیمت ها ندارند.

وی افزود:بیماران به دلیل اینکه در روند توزیع و عرضه دارو تنها با داروخانه ها سروکار دارند در افزایش قیمت ها آنها را مقصر می دانند.

وی با بیان اینکه همواره داروخانه ها با چالش هایی در این زمینه روبرو هستند اظهار داشت:در حال حاضر کمبود نقدینگی داروخانه ها را اذیت می کند و بانک ها نیز با بهره های بالا این نقدینگی را تامین می کنند.

وی با اشاره به اینکه کمبودها همچنان وجود دارد و هنوز برطرف نشده گفت:امیدواریم تا دو ماه آِینده با کمبود کلی مواجه نباشیم و هم اکنون نیز داروخانه ها حداقل پرداخت هایشان به شرکت های توزیعی برای داروهای تولید داخل دو ماهه است.

به گفته پیرصالحی شرکت های وارد کننده نقدی کار کرده و پرداخت ها برای تهیه داروهای وارداتی باید بصورت نقدی باشد .

وی خاطرنشان ساخت:شرایط کلی رو به بهبود است تا بیماران هزینه های کمتری را برای تهیه داروهای مورد نیاز خود پرداخت کنند./ع2
برچسب ها: داروخانه ، دارو ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار