استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر قلب ما محل ولایت امیرالمومنین شد و اگر وارد خانه اهل بیت شدیم و با سرانگشت امیرالمومنین راه رفتیم تجارت ما هم عبادت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی میرباقری بامداد امروز در جمع شب زنده‌داران و عزاداران در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با تسلیت سالروز شهادت مولای متقیان، اظهار کرد: اگر کسی در صراط مستقیم حرکت کرد همه کارهای او بر مبنای محبت الهی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه صراط مستقیم طریق معرفت‌الله است بیان کرد: اگر کسی با همه وجود در این صراط قرار گرفت هرچه راه می‌رود به خدا نزدیک می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه انبیا آمده‌اند به ما بگویند که با یک دل در مسیر بندگی حرکت کرده و به وادی ولایت بپیوندیم اضافه کرد: همه زندگی سیر در وادی معرفت و محبت است و اگر انسان در وادی ولایت امیرالمومنین نبود همه زندگی او بت‌پرستی است.

وی تصریح کرد: اگر کسی به اخلاص در ولایت و محبت امیرالمومنین رسید به اخلاص در توحید رسیده و حتی تجارت هم برای او عبادت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: امشب باید از خداوند بخواهیم که نعمت ولات علی بن ابیطالب را به ما ببخشد و همه وجود ما غرق در امیرالمومنین شود.

میرباقری با اشاره به اینکه در بهشت ظلمات جایی ندارد چرا که محیط ولایت است افزود: در ماه مبارک رمضان درب‌های بهشت باز شده است و برخی وارد بهشت رمضان شدند و دیگر از آن بیرون نمی‌روند.

وی با بیان اینکه محیط ولایت علی بن ابیطالب محیط ذکر و نماز است، گفت: درجات توحید در خانه امیرالمومنین و در خانه وجود رسول‌الله و اهل بیت(ع) است و اگر کسی می‌خواهد همه کارهایش بندگی و معرفت خدا باشد باید به ولایت متمسک شود./س

برچسب ها: قم ، قلب ، محمل ، ولادت ، امام ، علی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.