در جلسه ای با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بررسی مطالعات خط چهار و توسعه خط سه قطار شهری مشهد انجام و کلیات آن تصویب شد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد حسن واحدی در جلسه ی شورای ترافیک استان گفت: مطالعات خطوط قطار شهری مشهد از سال 83 آغاز شد که به سبب تغییر بافت شهری، عملیات اجرایی خط دو قطار شهری و تغییرات پیش آمده در مالکیت زمین های قرار گرفته در مسیر ایستگاه ها لزوم بازنگری در این طرح ضروری به نظر می رسید.

وی با اشاره به این که مسیر خط سه قطار شهری از امامیه آغاز و به شهرک ابوذر ختم می شود، اظهار داشت: با توجه به ارائه ی توجیهات لازم بازنگری در مسیرها در سه جهت شمالی، جنوبی و میانی مورد تصویب قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در مسیر قبلی مترو نیاز به تملک اراضی و تامین منابع مالی بود، خاطرنشان کرد: در مسیر جدید که از زیر پل حافظ صورت خواهد گرفت به دلیل عدم نیاز به تملک اراضی شاهدکاهش هزینه ها خواهیم بود.

واحدی تصریح کرد: در این مسیر تعداد ایستگاه ها از 22 به 24 و طول مسیر از 18 کیلومتر به 28.5 کیلومتر افزایش می یابد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی در ادامه به بررسی طرح مطالعاتی خط چهار قطار شهری مشهد پرداخت و بر لزوم توسعه ی این خطوط تا شهرک شهید باهنر تاکید کرد.

واحدی استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری های تجاری درخصوص جانمایی ایستگاه ها را مهم ارزیابی و عنوان داشت: به سبب اهمیت تدقیق جانمایی ها مطرح شدن این بخش از پروژه در کمیته ی فنی ضروری ست و بایستی به سرعت انجام شود.

وی بر لزوم بررسی اجمالی خطوط پنج گانه قطار شهری مشهد قبل از طرح در شورای عالی ترافیک کشور تاکید و تصریح کرد: باتوجه به اضافه شدن شهرک جدید مهرگان و ناحیه ی توس به مشهد امتداد خطوط قطار شهری تا این نواحی در آینده قابل بررسی خواهد بود .

گفتنی ست مطالعات مصوب یاد شده پس از تایید شورای عالی ترافیک کشور تامین اعتبار و اجرایی خو اهد شد.

پیش از این خطوط یک، دو و سه در این شورا مصوب شده است./س


برچسب ها: معاون ، هماهنگی ، امور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.