در حمله شبانه شورشیان طالبان به زندانی در شمال غربی پاکستان ، 243 زندانی از جمله شبه نظامیان بسیار افراطی از این زندان گریختند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه، به گفته مقامات پاکستانی، مهاجمان در حمله به این زندان از گلوله های خمپاره و آر پی جی استفاده کردند.

مشتاق جعدون، مقام ارشد دولتی گفت در مجموع 243 زندانی فرار کرده اند که پلیس توانست شش نفر از آنها را دستگیر کند.

وی افزود 30 تن از زندانیان فراری، از شبه نظامیان افراطی به شمار می روند.

افراد مسلح در این حمله به یک خانه و بیمارستان نزدیک زندان نیز یورش بردندو افراد داخل این ساختمانها را به گروگان گرفتند و از فراز این ساختمانها به سمت نیروهای امنیتی تیراندازی کردند. تعداد افراد زخمی شده در این درگیری ها مشخص نیست. حدود پنج هزار نفر در این زندان بودند که دویست و پنجاه نفر از آنها از اعضای طالبان و گروههای فرقه گرای ممنوع ازقبیل لشگر جهنگوی از گروههای شبه نظامی سنی پاکستان بودند که چند ماه پیش ، صدها غیرنظامی شیعه را در بمب گذاری های خود کشتند.

حمله به زندان دره اسماعیل خان سبب شده است پرسشهای جدی درباره میزان آمادگی نیروهای امنیتی پاکستان مطرح شود بویژه آنکه یورش به این زندان پس از چند حمله به شخصیتهای پاکستانی و ترور آنها انجام می شود.

هفته گذشته نیز شبه نظامیان مسلح به مقر اصلی دستگاه اطلاعات نظامی ارتش پاکستان در شهر سوکور در جنوب این کشور حمله کردند. در بمب گذاری های چند روز پیش نیز در شهر پاراچنار که اکثر ساکنان آن شیعه هستند نیز چهل نفر کشته شدند.



برچسب ها: پاکستان ، طالبان ، فرار ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار