کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دقایقی پیش دیدارهای خود با گروه های سیاسی مصری خاتمه داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ براساس گزارش شبکه المیادین:"کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دقایقی پیش دیدارها ورایزنی های خود با گروه های سیاسی مصری را خاتمه داده و درخصوص احتمال دیدارش با "محمد مرسی" رئیس جمهور مخلوع مصر پاسخی نداده است.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ژنرال عبدالفتاح السیسی فرمانده کل نیروهای مسلح مصر، محمد البرادعی معاون رئیس جمهور موقت و سران حزب آزادی و عدالت در تلاش برای میانجیگری در بحران این کشور دیدار کرد.

اشتون در دیدار با مقامات مصری به آنها فشار آورد تا از افزایش درگیری ها با اخوان المسلمین جلوگیری شود.

پس از خلع محمد مرسی از قدرت در تظاهرات علیه ارتش، روز جمعه و بامداد شنبه هشتاد تن از هواداران وی در مقابله با ارتش مصر کشته شدند.

پس از عزل محمد مرسی از قدرت در سی ام جولای، این دومین کشتار جمعی هواداران وی به دست ارتش بوده است.

پس از این کشتار نگرانی بین المللی به وجود آمد که ممکن است ارتش مصر به سوی انهدام اخوان المسلمین پیش برود، جنبشی که هشتاد سال سابقه دارد و در انتخابات پس از انقلاب این کشور و سقوط رژیم حسنی مبارک به قدرت رسید.

پس از حادثه روز شنبه کاترین اشتون اولین دیپلمات خارجی است که وارد قاهره شده است.

این دومین سفر اشتون به مصر پس از سقوط محمد مرسی است.

وی در این دیدار با السیسی که وی را مرد پشت پرده سقوط مرسی می دانند، گفتگو کرد.

وی همچنین با محمد البرادعی معاون رئیس جمهور از جناح لیبرال دموکرات و نبیل فهمی وزیر خارجه دولت موقت مصرهم دیدار و گفتگو کرد.

اشتون پیش از سفر گفته بود در گفتگو با گروه های سیاسی مصر از جمله اخوان المسلمین خواستار ارائه نحوه کامل فرایند انتقال قدرت خواهد شد.

البرادعی به خبرگزاری منا پس از دیدار با اشتون گفت: در دیدار با اشتون به وی گفته است دولت فعلی از تمام قدرت خود برای رسیدن به راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران فعلی استفاده خواهد کرد تا از ریختن خون همه مصری ها جلوگیری شود.

اشتون در سفر به مصرهمچنین با سران حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین دیدار کرد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار