نخست وزير تونس گفت: دولت تونس استعفا نخواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری به نقل از "علی العریض" نخست وزیر تونس اعلام کرد: دولت تونس استعفا نخواهد کرد و کسانی که خواهان استعفای دولت هستند می خواهند کشور را به هرج و مرج بکشانند.

نخست وزیر تونس اعلام کرد: دولت تونس انتخابات سراسری را در هفدهم دسامبر آینده برگزار خواهد کرد.

وی درادامه تاکید کرد:دولت کنونی تونس هرگز استعفا نخواهد کرد و همچنان بکار خود ادامه می دهد.

وی درادامه افزود:مجلس موسسان تونس وضعیت قانون اساسی را تا پایان اوت مشخص خواهد کرد وانتخابات را تا پایان سال جاری برگزار خواهد کرد.

العریض با تاکید بر اینکه ملت تونس همچنان پیشرفت خود را دادمه می دهد افزود:تمام افرادی که به دولت این کشور حمله کرده و وبه آن ضربه زده اند منافع اقتصادی و دیگر منافع این کشور را در نظر نگرفته اند.

او ادامه داد:نیروهای امنیتی این کشور موفق شده اند تا دارایی های این کشور را از آسیب نجات دهند وتاکید کرد کسانی هستند که قصد داردن از حوادث تونس به نفع حزب خود بهربرداری کنند.

او در ادامه سخنان خود گفت:نیروهای امنیتی تونس تمام توان خود را بکار بسته است تا گروههای تروریستی را نابود وعاملان ترور البراهمی را دستگیر نماید.

او سخنان خود را این گونه ادامه داد:منطقه ما به عنوان یک کل دچار نوعی زلزله شده است ودر حال حاضر سلاح با پایین ترین قیمت در دسترس می باشد وآزادی بازیچه ای قرار گرفته شده است تا بتوان مرتکب جنایت سازمان یافته شد.

 نخست وزیر تونس با اشاره به خواسته مخالفان دولت مبنی بر برکناری دولت اسلامگرای این کشور گفت: «دولت کنونی همچنان در قدرت باقی خواهد ماند.»‌ وی افزود: «ما به قدرت نچسبیده ایم،‌ اما وظیفه و مسئولیتی داریم که تا پایان آن را دنبال خواهیم کرد.»
یکی از خواسته های معترضان به دولت تونس برکناری دولت اسلامگرای این کشور است.

نخست وزیر تونس پیشنهاد داد انتخابات پارلمانی آینده در این کشور در 17 دسامبر برگزار شود.
برچسب ها: تونس ، استعفا ، دولت ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار