معاون دبيرکل حزب‌الله لبنان امروز در همايش بين‌المللي قدس وحدت جهان اسلام با اشاره به تحولات اخير در منطقه و در کشورهاي اسلامي گفت: قدس محور وحدت جهان اسلام است و مسلمان‌ها بايد بيش از هر زمان ديگري هوشياري خود را حفظ کنند و از تفرقه بپرهيزند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام "نعيم قاسم" در همايش قدس از طريق ويدئوکنفرانس خطاب به مخاطبان و مسلمانان در سراسر عالم گفت: قدس قلب جهان اسلام است و مسئله مرکزي براي جهان اسلام، محور وحدت امت اسلام است و اگر جستجو کنيم تا مسئله ديگري که بتواند مسلمانان را گردهم بياوريم همانند مسئله قدس پيدا نمي‌کنيم.

وي با اشاره به چند محور وحدت و تعامل ميان مسلمانان جهان گفت: قدس در واقع جايگاهي که پيامبر(ص) براساس آياتي از سوره اسراء از مسجد‌الاحرام به مسجد‌الاقصي در شب معراج سفر نمودند و از اين حيث مکان مقدسي است که مورد اتحاد همه مسلمانان است.

معاون دبيرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: مسئله دوم که مورد توافق جهان اسلام است مسئله مظلوميت فلسطين در قبال اشغالگري‌هاي رژيم غاصب قدس است از اين رو هيچ کس حق ندارد اين دولت غاصب را پشتيباني و تشويق کند.

وي تصريح کرد: امام خامنه‌اي درباره روز جهاني قدس فرمودند روز قدس روز اسلامي و روز جهاني است و همه امت اسلام بايد با يکديگر متحد شوند و از حق ملت فلسطين حمايت کنند.

نعيم قاسم با اشاره به محور سوم وحدت جهان اسلام درباره قضيه فلسطين گفت: امام(ره) تأکيد کردند که روز جهاني قدس طبيعتي جهاني و اسلامي دارد به دور از مسائل زماني و مکاني، همچنين فرمودند اين روز، روز همه ايده ها، اعتقادات ديدگاهها درباره اسلام و مسلمين و روز رويارويي مستضعفين در قبال مستکبرين است از اين رو اين مسئله مختص مسلمان‌ها نيست بلکه براي همه آزادگان جهان است.

وي با اشاره به چهارمين عامل وحدت در جهان اسلام گفت: مسئله جديد که قدس ايجاد کرد، تأسيس مقاومت است که فقط حزب‌الله و شيعيان را در برنمي گيرد بلکه تمام گروه‌هاي اسلامي، فارسي و عربي را در برمي‌گيرد.

قاسم گفت: مقاومت از فلسطين آغاز شد و پس از آن با حمايت‌هاي سازمان‌هاي فلسطيني کشورهايي چون ايران، سوريه و حزب‌الله گسترش يافت.

وي با اشاره به حمايت‌هاي ايران از مقاومت اسلامي خصوصا قضيه فلسطين گفت: اگر حمايت‌ها و پشتيباني‌هاي ايران از مقاومت اسلامي فلسطين نبود مسئله فلسطين زنده نگه داشته نمي‌شد.

معاون دبيرکل حزب‌الله لبنان گفت: وحدت اسلامي مسئله مهمي است که با حمايت از مقاومت اسلامي مطابقات دارد از اين رو ما بايد کنيم شفافيت در بيان مسئله قدس عامل اصلي وحدت مسلمان‌ها است و فراتر از موضوع شيعه و سني است.

وي خاطرنشان کرد: بايد جبهه خود را شفاف بيان کنيم، حاميان قدس و مخالفان قدس در برابر دشمن مشترک رژيم غاصب قدس، همه بايد تلاش کنيم براي تقق وحدت مسلمانان براساس قدس و مسئله فلسطين.

قاسم با اشاره به گفتگوهاي سازشکارانه برخي از گروه‌هاي فلسطيني با رژيم اشغالگر قدس گفت: برخي‌ها در جهت انحراف فلسطين به سمت سازش تلاش مي‌کنند در حقيقت آنها نمي‌خواهند فلسطين را آزاد کنند و به اشغالگري خاتمه دهند بلکه مي‌خواهند قضيه فلسطين را از بين ببرند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: انشاء‌الله آزادي فلسطين نزديک است و پرچم اين کشور در سراسر اين سرزمين به اهتزاز در مي‌آيد و در پايان به رزمندگان و مجاهدان فلسطيني درود مي‌فرستيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: قدس ، محور ، وحدت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار