جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، در ابتدای این بیانیه آمده است: روز قدس را در حالی برگزار می‌نمائیم که گوشه گوشه جهان اسلام در آتش نزاع، درگیری و فتنه می‌سوزد. از خاورمیانه عربی گرفته تا شمال آفریقا و خلیج فارس و در همه این رویدادهای تلخ ردپای استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی مشهود است.

این بیانیه می‌افزاید: امروز علی رغم گذشت 34 سال از صدور پیام تاریخی و حکیمانه امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، ضرورت و اهمیت این پیام بیشتر نمایانگر می‌گردد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: امام راحل گویی این روزها را نظاره‌گر بودند که اسرائیل را غده‌ای سرطانی نامیدند و بر اتحاد جهان اسلام برای مقابله با تجاوزگری‌های آن فریاد برآوردند و رهبر معظم و فرزانه انقلاب، این دیده‌بان بصیر جهان اسلام نیز بر این مهم همواره متذکر بودند و تأکید نمودند.

در ادامه این بیانیه که به امضای آیت‌الله محمد یزدی رسیده است آمده است: امسال روز قدس از اهمیت فراوان‌تری برخوردار است. تلاش گسترده آمریکا، اسرائیل و کشورهای غربی برای براندازی دولت مردمی سوریه، و نیز اختلافات شدید در کشور مصر و حرکت نابخردانه اتحادیه اروپا در تروریست خواندن حزب الله لبنان که نماد واقعی مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی است ضرورت وحدت میان مسلمانان را دوچندان ساخته است. آری، امروز هدف دشمنان از ایجاد اختلاف در خاورمیانه و شمال آفریقا، ایجاد منطقه امن برای فعالیت رژیم صهیونیستی است. از این‌رو مسلمانان باید با حفظ همدلی و وحدت و تلاش برای پایان دادن به اختلافات، نقشه‌های دشمنان را خنثی نمایند و با هوشیاری تمام در مسیر حفظ ارزش‌های اسلامی و اعتلای خود کوشش کنند.

این بیانیه در پایان تاکید می‌کند: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه مسلمانان عزیز و ملت ایران اسلامی همگان را به شرکت پرشور در راه پیمایی روز جهانی قدس دعوت می‌نماید./س

برچسب ها: قم ، دعوت ، جامعه ، مدرسین ، شرکت ، روز ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.