عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: انجام کارهای عملی همچون رسیدگی به بیچارگان و نیازمندان در کنار خواندن قرآن و نماز مصداق واقعی احیای شب های قدر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام محسن غرویان با اشاره به این که کل ماه رمضان ماه عبادت است؛ اظهار داشت: ماه رمضان قلبی دارد؛ همچون انسان که جسمی و روحی دارد و مهم ترین عضو در پیکر انسان قلب است؛ قلب ماه مبارک رمضان شب های احیا است که اوج عبادت و بندگی و شب زنده داری انسان های مومن در شب های احیا تجلی و تبلور می کند.

وی عنوان کرد: در شب های قدر می توان کارهای عملی برای رضای خداوند انجام داد؛ رسیدگی به ایتام، نیازمندان و همسایگان بیچاره و همچنین سر زدن به اقوام و خویشاوندان و پیر زن و پر مرد بسیار عمل نیک است و موجب خشنودی دل انسان ها می شود و این مصداقی از احیا است.

وی با اشاره به معنای انفاق بیان کرد: انفاق از نفق گرفته شده و نفق به تونل های داخل کوه گفته می شود و انفاق به معنای پر کردن این خلاها است؛ خلاهای اقتصادی یعنی تنگ و تنگ دستی که در دستان مردم وجود دارد؛ در نیمه ماه مبارک رمضان که منصوب به امام حسن مجتبی (ع) و شب های قدر که منصوب به حضرت امام علی (ع) است رسیدگی به ایتام و بیچارگان که از سنت حسنه این امامان است؛ بیشتر مطرح و تاکید می شود.

وی با بیان این که باید قدر شب های قدر را بدانیم و از نظر زمان شب های قدر قداست ویژه ای دارد؛ بیان داشت: ضربت خوردن حضرت امام علی (ع) در شب نوزدهم ماه رمضان و شهادت در شب بیست و یکم رمضان اتفاق افتاده که برابر است با شب های قدر و همچنین شب بیست و یکم ماه رمضان که در روایت ها آمده است، قداست بیشتری دارد و مردم سعی می کنند مراسم احیای شب های قدر را در اماکن مذهبی همچون مسجد، حسینیه و بارگاه های ملکوتی برگزار کنند./س

برچسب ها: قم ، رسیدگی ، نیازمند ، احیا ، شب ، قدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.