مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم انتقال واحدهای آلاینده داخل شهر قم به مکانی مناسب را امری ضروری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمود علی رکنی بیان کرد: یکی از چالش های جدی استان قم در خصوص واحد های آلاینده استقرار و جانمایی نامناسب واحدهای آلاینده است که در داخل شهر قرار گرفته اند و قم ظرفیت نگهداری این واحدها را ندارد.

وی ادامه داد: مکاتباتی از طریق شهرداری انجام شده است که صنوف و صنایع مزاحم باید به خارج از شهر هدایت شوند تا با زمانبندی مناسب در مکانی مناسب مستقر شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: برخی از واحدهای آلاینده ای که در شهرک های صنعتی مستقر هستند به دلیل استفاده از تکنولوژی های قدیمی مشکلاتی ایجاد می کند که باید دارای تکنولوژی بروز شوند.

وی ادامه داد: چنانچه این واحدها موجبات آلودگی منطقه را فراهم کنند هزینه های بسیار و ناخوشایندی به جوامع انسانی وارد می کند.

رکنی بیان کرد: موارد طبیعی مانند خشک شدن تالاب ها موجب ورود ریزگردها به داخل استان می شوند که چنانچه حق آبه تالاب ها تامین شوند مشکل آلودگی هوا برطرف می شود و تامین حق آبه تالاب ها علاوه بر اینکه آلودگی هوا را مرتفع می سازد موجب پویایی مجدد اکوسیستم ها نیز می شود.

وی گفت: برای تامین حق آبه های تالاب ها مکاتباتی با نمایندگان مجلس شده و الزامات و ضرورت های تامین حق آبه ها ارائه شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم بیان کرد: در سالهای اخیر استان قم با مشکل خشکسالی مواجه بوده است که باید با مدیریت بیشتر و انجام کشاورزی دقیق با استفاده از تکنولوژی بروز از هدررفت آب جلوگیری به عمل آید./س

برچسب ها: قم ، انتقال ، واحد ، آلاینده ، مکان ، مناسب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.