پیش بینی می شود امسال 10 هزار تن سیب گلاب از سطح بیش از 3هزار هکتار از باغات سمیرم برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش دارد.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در سمیرم از کاهش 50 درصدی تولید سیب گلاب در سمیرم خبر داد و گفت:پیش بینی می شود امسال 10 هزار تن سیب گلاب ازنوع گلاب اصفهان و گلاب کُهنِز در سمیرم برداشت شود و این در حالی است که در سال گذشته بیش از 20 هزار تن سیب گلاب از سطح باغات سمیرم برداشت شد.
انصاری سرمازدگی را دلیل کاهش تولید این محصول دانست و اضافه کرد: باغ‌های بخش وردشت، پادنای وسطی، سمیرم و حومه، منطقه حنا و دهستان پادنای بزرگ سمیرم از مهم‌ترین باغ‌های سیب گلاب در شهرستان سمیرم می باشند.
مدیر جهاد کشاورزی سمیرم سطح باغات سیب گلاب سمیرم را 3هزار و 200 هکتار اعلام کرد و اذعان داشت: برداشت هر 200 کیلوگرم سیب برای یک کارگر فصلی اشتغالزائی محسوب می شود.
وی با اعلام اینکه برداشت سیب گلاب تا اوایل شهریور ماه ادامه دارد و افزود: محصول تولیدی علاوه بر تأمین نیاز استان در بازار استان‌های تهران، قم، یزد و سایر استان‌های جنوبی کشور به فروش می‌رسد.
انصاری به وضعیت بازار این محصول اشاره کرد و خاطرنشان کرد: قیمت سیب گلاب در زمان برداشت 3هزار تومان و گاهی بیش از 3هزار تومان بوده است و با نوسان بازار هم اکنون در بازار میوه و تره بار تهران 1500 تومان است.
مدیر جهاد کشاورزی سمیرم اضافه کرد:این شهرستان به لحاظ داشتن 36 هزار هکتار باغ یکی از قطب‌های مهم و اصلی کشاورزی در کشور است.
شهرستان سمیرم با 36 هزار هکتار باغ سیب و 22 هزار هکتار زراعت در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد که بیش از 91 درصد مردم این شهرستان از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند./س

برچسب ها: اصفهان ، کاهش ، برداشت ، سیب ، گلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.