ترفند؛

ویندوز را سریعتر راه اندازی کنید

با یک تغییر ساده می توان ویندوز 8.1 را طوری راه اندازی کرد که مستقیم وارد دسکتاپ شود.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،برخلاف ویندوز 8 که کاربران را مجبور می‌کرد با هر بار بوت شدن سیستم‌عامل، ابتدا صفحه شروع (Start Screen) ویندوز را مشاهده کنند، ویندوز 1/8 قابلیتی را در خود جای داده است که به کمک آن می‌توانید بوت مستقیم به دسکتاپ را فعال کنید. به کمک این قابلیت کاربرانی که از رایانه‌های مجهز به صفحه‌نمایش لمسی برخوردار نیستند و تمایلی به استفاده از محیط جدید ویندوز 8 ندارند نیز می‌توانند همچون گذشته براحتی وارد محیط دسکتاپ شوند و از سیستم‌عامل جدید مایکروسافت بدون کوچک‌ترین دردسری استفاده کنند.

1ـ پیش از هر چیز باید از محیط مترو، روی دسکتاپ (Desktop) کلیک کنید.

2ـ پس از ورود به صفحه دسکتاپ، با کلیک راست روی نوار وظیفه ویندوز (task bar)، گزینه Properties را انتخاب کنید. (چنانچه نوار وظیفه ویندوز پنهان است نشانگر ماوس را به بخش پایین صفحه انتقال داده و منتظر بمانید تا نوار موردنظر نمایش داده شود)

3ـ در پنجره به‌نمایش درآمده به تب Navigation بروید.

4ـ به بخش Start screen مراجعه کرده و علامت چک‌مارک کنار عبارت Go to the desktop instead of Start when I sign in را فعال کنید.

5ـ پس از فعال شدن گزینه فوق و راه‌اندازی مجدد رایانه، مشاهده می‌کنید که سیستم‌عامل رایانه شما بدون ورود در محیط مترو در محیط دسکتاپ بوت شده و می‌توانید همچون دیگر نسخه‌های ویندوز به استفاده از آن بپردازید.

توجه: برای فعال‌سازی مجدد نمایش صفحه شروع همزمان با بوت شدن سیستم‌عامل، باید ضمن تکرار مراحل فوق، علامت چک‌مارک ذکر شده در مرحله 4 را دوباره غیرفعال کنید.

برچسب ها: ویندوز ، بوت ، سریع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.