درپی اعلام نتایج انتخابات پارلمانی کویت، دولت این کشور استعفا کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازشبکه تلویزیونی المیادین ؛ انتخابات پارلمانی کویت با مشارکت پنجاه و دو درصدی مردم که در مقایسه با انتخابات سابق آمار خوبی به شمار می رود برگزار شد. میزان مشارکت مردم در انتخابات گذشته به چهل درصد هم نرسیده بود. 

محمد السواد خبرنگار این شبکه در کویت در گزارشی با اشاره به این که میزان مشارکت در انتخابات کویت بیش از حد انتظار بود افزود: تعداد کرسی هایی که نامزدهای شیعه در انتخابات اخیر به دست آوردند در مقایسه با هفده کرسی آنها در انتخابات سابق به شدت کاهش یافت و به هشت کرسی رسید. این امر نشان می دهد جریان های دیگر و در راس آنها اخوان المسلمین که انتخابات گذشته را تحریم کرده بودند این بار در انتخابات حضور پیدا کردند و تعداد کرسی های خود را که در انتخابات سابق پنج کرسی بود به هفت کرسی افزایش دادند. 

عاید المناع کارشناس مسائل سیاسی گفت: به نظر من تعداد واقعی و طبیعی نمایندگان شیعیان همین اندازه یعنی هفت یا هشت نماینده است. در ادامه گزارش آمده است: زنان کویتی نیز که در پارلمان گذشته سه کرسی را در اختیار داشتند با از دست دادن یک کرسی، به دو کرسی از انتخابات اخیر اکتفا کردند. 


برچسب ها: کویت ، نتایج ، استعفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار