عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی تولید عسل در کشور و بی‌توجهی مسئولان، گفت: سرنوشت عسل نیز با وعده‌های بی‌عمل مسئولان و با ادامه روند کنونی به واردات این محصول منجر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت السلام حبیب برومند‌داشقاپو با بیان این مطلب که ایران یکی از بهترین تولید‌کنندگان عسل در دنیا به شمار می‌رود، افزود: متأسفانه عدم تخصیص تسهیلات کارآمد برای زنبوردارن، باعث بی‌انگیزه شدن آنان برای نگه‌داری کندو‌های عسل شده است.
نماینده مردم پارس‌‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تغییر شرایط جوی کشور و گرم شدن هوا نیز از جمله دلایل مهم کاهش تولید عسل به شمار می‌رود،‌ تصریح کرد: مسئولان برای ادامه فعالیت ۳۰ درصد باقی مانده کندوهای عسل باید تمام تلاش خود را کرده و بیش از این نیز نباید اجازه کاهش رتبه به عسل مرغوب ایرانی را در جهان دهند.
حجت الاسلام برومند با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی تولید عسل در کشور و بی‌توجهی مسئولان، گفت: سرنوشت عسل نیز با وعده‌های بی‌عمل مسئولان با ادامه روند کنونی به واردات این محصول منجر خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه عسل ایرانی می‌تواند با کیفیت عالی خود زمینه سرازیر شدن ارز به کشور را فراهم کند، تصریح کرد: بی‌توجهی به مشکلات زنبورداران از سوی مسئولان و بی‌اعتنایی به در اختیار قرار دادن تسهیلات کارآمد به آنان در آینده نزدیک واردات این محصول را نیز در سب کالاها و محصولات وارداتی لحاظ خواهد کرد.
نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی را شناسایی کرده و در جهت ارتقا آن‌ها برنامه‌ریزی کند، افزود: نباید بی‌توجهی به زنبورداران پای عسل تقلبی و بی‌کیفیت را به کشور باز کند/س.

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، تولید ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.