مدیر گروه تفسیر ترتیبی و ترجمه قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم وجود حضرت امیرالمومنین(ع) را رکن اصلی حیات بشریت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی با تسلیت شهادت پیشوای امامت و فرارسیدن لیالی پربرکت قدر عنوان کرد: پس از آنکه شمشیر زهر آلود ابن ملجم، فرق مبارک امیرالمومنین(ع) را شکافت ندای " انهدمت والله ارکان الهدی ... " از آسمان به گوش رسید.

وی افزود: تعبیر شیعه مطابق با این ندای آسمانی است چرا که اگر حجت در زمین خدا نباشد زمین و اهلش نابود می‌شود و خلیفه الله حیات زندگی دنیوی را تضمین می‌کنند که پس از شهادت امیرالمومنین(ع) آسمان نیز اعتراف کرد آسمان ها فرو ریخته و بخاطر خلا حضور آن حضرت بر زمین منهدم شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به کتابی از جرج جرداق تصریح کرد: علی(ع) تندیس تمام نمای عدالت است تا جایی که جرج جرداق مسیحی نیز به عدالت بی نظیر حضرت در کتاب "علی فریاد عدالت است" خود، به منحصر بفرد بودن امیرالمومنین(ع) اقرار می‌کند و می‌گوید: "هیچکس بعد از او توان برابری با ایشان را در عدالت ندارد".

وی در ادامه اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) در زهد، شهادت و شهادت طلبی نیز به شهادت اسناد تاریخی بی بدلیل بوده و این نویسنده مسیحی نیز در این خصوص می‌گوید اگر اسناد تاریخی به وجود چنین انسانی در کره خاکی شهادت نمی‌داد به راحتی نمی‌توانست وجود چنین فردی با این شاخصه‌ها و ویژگی‌ها بر زمین را باور کرد./س

برچسب ها: قم ، امام ، علی ، رکن ، حیات ، بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.