مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: انسان در شب قدر باید محاسبه‌گرانه بیدار باشد و با خدا راز و نیاز کرده و برای آینده خود برنامه‌ریزی کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام جواد عظیمی با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر اظهار کرد: خداوند در آیات قرآن می‌فرماید «شب قدر با هزار ماه برابری می‌کند و این بزرگ‌ترین تعریف از شب قدر است».

وی خاطرنشان کرد: تاکیدات زیادی از ائمه اطهار(ع) وارد شده تا شب قدر را احیا بداریم و شب زنده‌داری کرده و در این شب برای اموات از خداوند طلب استغفار و مغفرت کنیم.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه ملائکه در شب قدر بر زمینیان نازل می‌شوند و مقدرات انسان‌ها را اعلام می‌کنند گفت: اگر طالب بهترین مقدرات هستیم باید در شب قدر این امر را از خداوند مسئلت بداریم زیرا انسان مقدراتش در اختیار خودش است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند به اندازه لیاقت و شایستگی هر فرد مقدرات آنها را مشخص می‌کند و رسول اکرم(ص) در این زمینه می‌فرماید «هر کس شب قدر را برای محاسبه بیدار بماند، خداوند تمام گناهان گذشته و آینده‌اش را می‌بخشد».

عظیمی عنوان داشت: انسان در شب قدر باید محاسبه‌گرانه بیدار باشد و با خدا راز و نیاز کرده و برای آینده خود برنامه‌ریزی کند.

وی با اشاره به قرآن سر گرفتن برای درک و احیای شب قدر گفت: قرآن در این شب حکم سپر در بالای سر است تا از هر نوع انحراف و دام‌های شیاطین به وسیله کتاب الهی در امان باشیم.

عظیمی تأکید کرد: باید از طبیبانی مانند ائمه اطهار(ع) که نمایندگان خداوند در روی زمین و امام بر حق عالم هستند، حداکثر استفاده و بهره‌برداری صورت گیرد./س

برچسب ها: قم ، مومنان ، شب ، قدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.