مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان از آغاز فاز دوم این پالایشگاه تا دو ماه دیگر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، وی با بیان اینکه فاز دوم پالایشگاه آبادان به منظور تثبیت ظرفیت پالایشگاه و ایجاد سوخت سبز اجرا و راه اندازی می شود، افزود: با وارد مدار شدن فاز دوم پالایشگاه آبادان، تولید این پالایشگاه با خوراک ۳۶۰ هزار بشکه در قالب یک پالایشگاه استاندارد و با تولید یورو پنج خواهد بود.

رحیمی اظهار کرد: با اجرای فاز دوم، پالایشگاه آبادان می تواند به عنوان یکی از پالایشگاه های بسیار خوب و به ‌روز کشور و حتی منطقه و جهان تبدیل شود.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: با آغاز به کار عملیات فاز دوم پالایشگاه آبادان سه هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از سه هزار نفر دیگر نیز به صورت غیر مستقیم از میان نیروهای بومی منطقه مشغول به کار می شوند که این امر سبب تحولی بنیادی در اقتصاد منطقه خواهد شد.

وی از واحدهای تقطیر در اتمسفر و خلا، واحدهای آپ گریدینگ، واحدهای تکمیلی در ارتباط با سوخت سبز همچون واحد تصفیه نفت و گاز، تصفیه نفت سفید، ایزومریزاسیون نفت و گاز، واحدهای گوگرد سازی، تصفیه گاز با آمین و واحد هیدروژن، واحد نیتروژن و واحدهای جانبی یوگریتیک با واحد برق و بخار(مولدهای برق و تصفیه آب) به عنوان پروژه های قابل اجرا در فاز دوم پالایشگاه آبادان نام برد.

رحیمی همچنین از جایگزینی واحدهای جدید به جای واحدهای قدیمی در رده فعالیت پالایشگاه به حداقل رساندن میزان گوگرد موجود در محصولات نفت و گاز، نفت سفید و بنزین و ایجاد سوخت سبز به عنوان مزایای اجرای فاز دوم پالایشگاه آبادان نام برد.

به گفته وی فاز دوم پالایشگاه آبادان از طریق تامین منابع از طریق فاینایس و توافقات شرکت ملی فراورده های نفتی و کنسرسیوم داخلی و خارجی انجام می شود./س

برچسب ها: احداث ، پالایشگاه ، فاز دو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.