عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: امروز بحران آب را به طور جدی در دشت اردبیل هم در جنوب هم در مرکز و شمال اردبیل ملاحظه می کنیم و انتقاد جدی از وزارت نیرو داریم که اقدام عاجلی را برای حل این مشکل انجام نمی دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت پور گفت: بحران آب در دشت اردبیل امروز باعث شده است که ما نگران حیات منطقه اردبیل باشیم.

نماینده مردم اردبیل،نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: متأسفانه وزارت نیرو اقدامات اساسی برای رفع این مشکل را انجام نداده است و علی رغم اینکه کارشناسان تأکید کرده اند که حق آبه های را هم از قزل اوزن و هم از ارس تأمین می شود، تا کنون متأسفانه وزارت نیرو اقدام شایسته ای در این رابطه انجام نداده است.

حقیقت پور همچنین تصریح کرد: وزارت نیرو همچنین با دادن تخصیص های جدید از ارس باعث نگرانی شده است.

وی ادامه داد: حیات اقتصادی و سیاسی ۵۰ هزار شاکل دشت مغان امروز وابسته به تصمیمات صحیح وزارت نیرو است که متأسفانه برای انتقال حق آبه ۵۰۰ متر مکعبی از سد خدآفرین در طول ۱۲ سال، صرفا ۲۰ کیلومتر کانال احداث کردند و پیش بینی می کنیم برای ۱۴۰ کیلومتر بعدی، نیم قرن زمان لازم است تا وزارت نیرو بخواهد حق آبه ما را تحویل دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: امروز بحران آب را به طور جدی در دشت اردبیل هم در جنوب هم رد مرکز و شمال اردبیل ملاحظه می کنیم و انتقاد جدی از وزارت نیرو داریم که اقدام عاجلی را برای حل این مشکل انجام نمی دهد./س

برچسب ها: اردبیل ، بحران ، جدی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.