رئيس کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات با انتقاد از عدم بررسي گزارش اين کميسيون در خصوص طرح تسعير داراي خارجي بانک مرکزي گفت: اين اقدام خلاف روح آيين نامه‌اي مجلس است.

به گزارش خبرنگار پارلماني ابشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم در جلسه علني امروز دوشنبه طبق ماده 165 آيين نامه داخلي زماني بحث دو فوريتي مطرح مي شود بايد مجلس در کمترين زمان ممکن آن را به نتيجه برساند.

وي افزود: دو فوريت طرح تسعير دارايي هاي خارجي بانک مرکزي و شوراي نگهبان به دليل ابهام به کميسيون بازگشته و مي بايست در دستور اول جلسه علني امروز قرار مي‌گرفت.

رئيس کميسيون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: اين خلاف ايين نامه داخلي مجلس و موضوع دوفوريتي است که به بعد از مراسم تحليف موکول شود.

وي در پايان گفت: رئيس مجلس مي‌تواند ظرف 5 دقيقه امکان رأي گيري براي تعين و تکليف اين طرح را فراهم کند.

در ادامه محمدرضا باهنر که در غياب علي لاريجاني رياست بخش پاياني اين جلسه را داشت گفت شايد ظاهر بحث اين گونه باشد اما ما در اينجا طبق نص آيين نامه عمل مي کنيم و به روح و معناي آيين نامه نمي تنوانيم عمل کنيم.

وي افزود: دو فوريتي ما را الزام مي‌کند وارد يک بحث شويم ولي خروج از آن در برخي موارد به دو هفته هم مي‌کشد بنابراين ما در وسط دستور نمي توانيم دستور ديگري را بررسي کنيم.

نايب رئيس مجلس خاطرنشان کرد: بنده خودم اصرار داشتم که گزارش کميسيون امنيتي ملي در خصوص حادثه 22 بهمن قم در صحن قرائت شود ولي راه آيين نامه‌اي براي قرائت آن پيدا نکرديم چون دستور جلسه مشخص است بنابراين نمي توانيم وارد دستور ديگريشويم.

وي در پايان گفت: دستور بعدي مجلس رسيدگي به دارايي تسعير دارايي‌هاي خارجي بانک مرکزي است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: تذکر ، مصباحی ، مقدم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار