رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:حمایت‌های لازم برای پیشگیری از کاهش جمعیت ضروری است .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره برگزاری نخستین نشست تخصصی بررسی پدیده تحدید نسل؛چرایی و راهکارها گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر هشدار درباره افزایش پدیده تحدید نسل و همچنین لزوم توجه بیشتر به «طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده» جهت افزایش جمعیت و تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری از طریق پیش‌بینی امکانات و حمایت‌های لازم برای پیشگیری از تحدید نسل،«اولین نشست تخصصی بررسی پدیده تحدید نسل؛ چرایی و راهکارها» روز دوشنبه در محل مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

نماینده مردم شیروان درمجلس شورای اسلامی،تاکید کرد:کلیدواژه بسیار مهمی که مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام و حتی پیش‌تر در بیاناتشان از آن استفاده کردند کلید واژه «تحدید نسل» بود،تفکری که نسل جامعه و مردم ما را تهدید کرده و آن را به خطر می‌اندازد. این تهدید موجب شده ما در آینده نه چندان دور شاهد کشوری باشیم که دارای کمبود نیروی جوان است و این سدی برابر پیشرفت‌های بعدی خواهد بود.

به گفته وی،نمی‌توان انکار کرد که در طول دهه گذشته به دلایل متعددی، از جمله بحران‌های اقتصادی و بی‌ثباتی و عدم اطمینان در چشم‌اندازها در این زمینه،شاهد بالا رفتن شدید سن ازدواج و کاهش شدید نرخ باروری و افزایش طلاق بوده‌ایم لذا توجه به این پدیده‌ها خطر پدیده تحدید نسل را بیش از پیش نمایان می‌کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایانتاکید کرد:‌در این راستا «اولین نشست تخصصی بررسی پیده تحدید نسل؛ چرایی و راهکارها» روز دوشنبه هفته جاری با حضور مسئولان مربوطه و اصحاب رسانه در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.