کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: یک توده هوای غبارآلود و گرد و خاک که از اوایل هفته جاری مرزهای غربی این استان را فرا گرفته است، امروز دوشنبه برای سومین روز متوالی آسمان این مناطق را تیره کرد


به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

ارسطو محمدی  افزود: این گرد و خاک هم اینک موجب آلودگی هوای شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب شده بطوریکه دید افقی در شهرستان قصرشیرین هم اکنون شش هزار متر گزارش شده که چهار هزار متر از میزان استاندارد یک هوای پاک و سالم کمتر است.

محمدی یادآور شد: هم اکنون دید افقی ناشی از گرد و خاک در شهرستان سرپل ذهاب پنج هزار متر، گیلانغرب 9 هزار متر و بخش مرزی سومار از توابع شهرستان قصرشیرین نیز هشت هزار متر گزارش شده است.

کارشناس پیش بینی اداره هواشناسی کرمانشاه افزود: انتظار می رود در ساعات آینده از غلظت غبار موجود در هوای این نواحی مرزی کاسته شود و وضعیت جوی مناسب تری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: از روز سه شنبه هوای استان صاف گاهی اوقات توام با وزش باد و در نواحی مرزی و غربی با احتمال غبار رقیق پیش بینی می شود ضمن اینکه در این مدت از شدت گرمای هوا در بیشتر نقاط استان نیز کاسته خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه دمای فعلی هوای قصرشیرین 28 درجه سلسیوس بالای صفر است، گفت: دمای هوا نسبت به روز گذشته در این ساعت یک درجه خنک تر شده است.

گرد و غبار موجود در هوای مناطق مرزی غرب استان کرمانشاه نتیجه وزش باد شدید در بیابان های کشور عراق است که پس از مدتی از طریق باد وارد آسمان شهرهای مرزی شده و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور می شود. /س

برچسب ها: گرد ، وغبار ، کرمانشاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.