42 هزار واحد مسکن مهر استان خراسان رضوی در آینده ای نزدیک با حضور رییس جمهور افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد حسن واحدی،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی  در جلسه شورای مسکن مهر از پیشرفت 77.74 درصدی پروژه های مسکن مهر استان خبر داد و گفت: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی 390 میلیارد تومان اعتبار به پروژه های عمرانی خراسان رضوی اختصاص یافت که دو میلیارد تومان از آن به پروژه های روبنایی گلبهار اختصاص دارد.
محمد حسن واحدی مجموع پروژه های مسکن روستایی استان را 20 هزار واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد برای 11 هزار و 142 واحد تخصیص اعتبار صورت گرفته و بیش از هفت هزار واحد دیگر هم برای دریافت وام به بانک های عامل معرفی شده اند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: تمامی تعاونی ها و انبوه سازان باید حق انشعاب آب و برق خود را ظرف یک ماه آینده پرداخت کنند.
واحدی با اشاره به ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی در خصوص الزام نصب پکیج فن دار در تمامی واحدهای مسکن مهر استان افزود: متقاضیان باید  بر اساس دستورالعمل توافقی بین شرکت گاز و سازمان نظام مهندسی استان اقدام نمایند.
وی ضمن تأکید بر لزوم وجود تجهیزات مخابرات در مسکن های مهر آماده بهره برداری گفت: در آینده نزدیک  زمینه نصب آنتن های تلفن همراه در گلبهار و قرقی فراهم می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اعلام کرد : سازمان های فنی و حرفه ای و تامین اجتماعی استان موظف به اجرایی نمودن مکانیسمی آسان جهت اخذ کارت مهارت برای کارگران شاغل در پروژه های مسکن مهر استان می باشند که در قالب یک تفاهم نامه اجرایی  اقدام خواهد شد.
این مقام مسئول گفت: شش هزار و 78 واحد مسکن مهر استان در اختیار تعاونی های کم بازده قرار دارد که از این میزان دو هزار و 802 واحد در حال ساخت و همچنین هزار و 205 واحد جهت ادامه کار به خیران واگذار شده و تعیین تکلیف دو هزار و 69 واحد نیز باید توسط اداره کل تعاون استان صورت بگیرد.
واحدی تأکید کرد : فرمانداری باید در زمینه هماهنگی با شهرداری های مناطق برای بهره برداری پروژه هایی از مسکن مهر که بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند در مرحله بعدی افتتاحیه ها اقدام کند.
 در این جلسه چگونگی تخصیص اعتبار 10 میلیارد تومانی خدمات زیربنایی مسکن مهر استان بین شرکت های خدماتی استان خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفت./س

برچسب ها: مشهد ، مسکن ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.