شالیکاران آملی گواهینامه تولید برنج سالم دریافت می کنند

مدیر جهاد کشاورزی آمل درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت:برای نخستین بار در کشور،چند تن از شالیکاران این شهرستان به خاطر تولید برنج بدون استفاده از سموم شیمیایی و هرگونه آلودگی،گواهینامه تولید سالم و استاندارد دریافت می کنند.

امینی افزود:امسال سه تن از کشاورزان آمل به نام های محمدرضا علیزاده،رضاعلی زراعی و محمد خوبزاد بدون استفاده از هرگونه کود و سموم شیمیایی موفق به برداشت محصول از شالیزارهای خود شدند.

وی سطح زیر کشت برنج این کشاورزان را بیش از 18 هکتار برآورد کرد و گفت:این کشاورزان که ساکن روستاهای سیاه لش،عرب خیل و دعوکلا هستند،همه مراحل کاشت، داشت و برداشت شالی را بدون استفاده از کود و سموم شیمایی پشت سر گذاشتند.

مدیر جهاد کشاورزی آمل افزود:این کشاورزان به جای سموم کشاورزی از زنبور تریگوگراما در شالیزارهایشان استفاده کردند و برای تقویت خاک و مبارزه با کرم ساقه خوار و علف های هرز نیز به جای کود شیمیایی اقدام به پرورش همزمان اردک و ماهی در شالیزار کردند.

امینی با بیان اینکه در سال های اخیر تولید برنج سالم و بدون استفاده از سموم شیمیایی دفع آفات از دغدغه های بخش کشاورزی و مصرف کنندگان بوده است،گفت:این طرح در سال های آینده در سطح بیشتری از شالیزارهای آمل اجرا خواهد شد.

شهرستان آمل با حدود 38 هزار هکتار شالیزار و تولید سالانه بیش از 220 هزار تن برنج سفید در دو کشت اول و دوم و نیز پرورش جوانه موسوم به رتون از مناطق مهم تولید این محصول در کشور است./ب

برچسب ها: گواهینامه ، برنج ، شالیکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.