دومین شماره ازدو ماهنامه اطلاع رسانی ، آموزشی و تحليلی فرش دستباف ايران با نام "طره" منتشر شد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی "طره" ، این نشريه ، دوماهنامه ای تخصصی با موضوع فرش دستباف است که با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به صاحب امتيازی و مديرمسوولی "حميدکارگر" وسردبيری "داودشادلو" در گستره کشوری منتشر میشود.

"پرونده ای درباره محاسن فرش دستباف در برابر آسیب های فرش ماشینی از منظر پزشکی"،"مروری بر رخدادهای حوزه فرش در دولت های نهم و دهم"، "گزارشی از سرنوشت قالی های مجموعه کاخ گلستان"، "گزارشی از بافت فرش برای عتبات عالیات"، "روایتی از بزرگترین فروش تاریخ فرش در نیویورک" و "نگاهی به کارنامه اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی فرش دستباف"ازجمله مطالب منتشر شده در دومین شماره "طره" است.

مقالاتی همچون "فرش روی پای خود ایستاده است"، "رنسانس فرش بافی" و "تأثیر رنگ‌بندی فرش در طراحی دکوراسیون داخلی" نیز از دیگر مطالب دومین "طره" است.

دوماهنامه تخصصی "طره" بر آن است تا با رويکردی نو به فرش دستباف ايرانی به عنوان مهمترين کالای صادراتی غير نفتی و با تاکيد بر پيشينه هنری آن ، بنگرد و تلاش دارد تا برون دادی شايسته برای فرش دستباف ايرانی باشد.

این نشریه با تاکيد بر قدمت ديرينه اين کالا و سهم عمده و قابل توجه آن در اقتصاد و صادرات غير نفتی و همچنين توجه خاص آن به جنبه های فرهنگی هنری اين کالا منتشر می شود و بررسی آخرين رخدادهای حوزه فرش دستباف ، معرفی ، نقد و بررسی تشکلها ، کتابها ، پايان نامه ها و پايگاههای اينترنتی مرتبط با فرش دستباف ، نگاه تاريخی به اين هنر - صنعت ، تحليل های بازار و اقتصاد فرش دستباف از جمله مطالب مورد توجه در "طره" است.

دومین شماره "طره" در 72 صفحه رنگی و به بهای 6 هزار تومان درروزنامه فروشی های معتبر عرضه میشود و پایگاه اینترنتی آن به نشانی www.torreh.net نیزدر دسترس علاقه مندان است.

برچسب ها: طره ، نشریه ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار